Vart skall man börja?
Publicerat den

Nu behöver jag lite hjälp utav Er. Jag vet att det bara är jag som måste ta beslutet sedan, men lite tips. Någon utav er kanske har pluggat till något som ni kände er väldigt bekväma med eller något som kanske inte alls var något att hurra för. Jag har själv haft funderingar på att plugga marknadsföring, och inom reklam men nu vet jag inte alls.

Många utav mina vänner har och pluggar till sjuksköterska.

Förskolelärare (1-3) - Barn är ju barn, så mycket lek, underhållning och spring både inne och ute, och det innehåller allt jag gillar. Men skulle det bli För mycket, skulle man orka, nu när man själv har barn att ta hand om när man kommer hem?

Sjuksköterska?
Marknadsassistent?
Säljare?
Jag älskar att skriva, ha många bollar i luften, fart och fläkt och känna att man jobbar och får någonting gjort. Träffa människor är något jag alltid har jobbat med och därför fortsätta med.

Ja, vart ska man börja.. Nu vill jag vidareutbildas och inte känna att man står och stampar på samma ställe?




therese med clara

Jag skulle faktiskt inte rekomendera lärarutb. dålig utb och tyvärr stora barngrupper vilket gör jobbet tungt. Annars är det klart kul och lätt att få jobb men nu i efterhand hade jag nog valt nåt annat.



URL:


Johanna - mamma till Leia

Jag älskar förskollärarutbildningen, men har bara gått en termin så ska inte uttala mig så mycket än! Så mycket mer än lek o nöje. Väldigt spännande!



URL: http://johannaostblom.blogg.se/


Elin

funderar också på sjuksköterska



URL:


Alexandra (från Brio)

Jag skulle inte rekommendera lärarutbildningen, precis som föregående kommentar så är det väldigt slitsamt då barngrupperna bara blir större och större. Vänner som jobbar inom yrket är slutkörda när de kommer hem och känner samtidigt att inte alla barnen har fått tillräcklig med tid och uppmärksamhet. Är man beredd på en stor utmaning så varför inte men man ska nog tänka på att det krävs en del utav en. Jag kan verkligen se dig inom marketing, du har ju en hel del kontakter genom manpower som du kanske kan utnyttja? Du är serviceminded, trevlig och positiv ,kan tänka mig dig med ett jobb 50% mer pappersarbete 50% aktivt vara ute bland folk etc. Och att jobba i team tror jag du hade passat utmärkt som. Jag tycker du ska ta någon marknadsföringskurs eller kolla upp jobb inom marketing som du skulle vilja ha och se vad de har för utbildning och sedan ta någon kurs inom detta. Du har en hel del erfarenhet redan som du kan använda dig av. Kram Alexandra



URL:


jennie edinge

tyvärr, tror jag att med ett yrke som ligger en nära till hands hemma( nu i ditt fall små barn), att det blir lite kaka på kaka.. lite skomakarens barn får hela skor sist:).. jag ångrar inte alls att jag valde som jag gjorde, känns så jäkla rätt, plus att man kan fördela jobbet lite hur man vill, då timmar mer eller mindre trillar över en:),, så sök till samma som jag så är du min plugg kompis:).. nä, men svårt att säga, då det helt beror på hur du vill jobba,dag, kvällar helger osv+ jag har jättesvårt att se mig på ett mån-fredag jobb, då vi inte vill att barnen ska ändra adress till dagis:(.. men följ ditt <3 och det kommer att bli hur bra som helst:).. ett tips är att det är vääääääldigt ont om fotvårdare.. funderade på det först, då kommunerna verkligen vill ha det till sina boende tex..pusssss


Anonym

pratar hon skånska den lille? =) vet ni vad det blir för kön på nästa barn eller och har ni några namnförslag oavsett?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?