Detta kommer snart ta kol på mig.
Publicerat den

Den här jäkla huvudvärken tar rent av kol på mig. Jag vill inte klaga, jag vill verkligen inte det, men jag känner inte riktigt att jag kan prata med någon om detta heller och vill därför skriva av mig här.

Jag går och lägger mig med huvudvärk, för att sedan vakna upp med den och gå med den resten av dagen. En alvedon tas någon gång ibland (nu har man ju även en till att tänka på). Den värsta smärtan dämpas väl lite, men långt ifrån allt.

Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag orka detta i längden.. nu har det gårr så pass många år och ingenting hjälper. Är det någon annan som har problem med huvudvärk eller är det bara jag? :S




Anonym

Har tyvärr inga tips, låter jättejobbigt :-(



URL:


Alex

Vet att du hållt på länge med det och att det är jobbigt men gör en ordentlig utredning. Ett tips gör en dagbok för varje dag, där skriver du "aktiviteter under dagen" vad du ätit och druckit, hur mycket du har sovit under natten, stressnivå . Sedan skriver du hur huvudvärken är den dagen på en skala 1-5. Efter ett tag när du ser detta schemat kan du troligtvis se mönster med mat ,sömn, stress etc som förvirrar/förbättrar huvudvärken. Köp även någon bok om spänningshuvudvärk/kronisk huudvärk/ migrän och läs på lite om vad du kan göra. Kanske behöver du avslappningsmassage eller vanlig massage kontinuerligt och testa detta 1 gång i veckan exempelvis. Att testa en kiropraktor kan hjälpa, det är skillnad på naprapat och kiropraktor. Dricka mycket vatten men det gör du säkert redan. Och som vi pratat om kolla upp syn, tänder etc. Zonterapi kan också vara värt att testa, har aldrig testat själv men kan vara värt att prova. Stress är ju en stor faktor, något alla utsätts för framförallt som småbarnsförälder. Kognitiv beteendeterapi kan vara bra att gå till och antingen prata av sig 1 gång i veckan om smärtan och samtidigt få verktyg för stress och liknande att bli bättre. Ibland tror man inte att man är stressad men är det ändå. Några tips till dig, förstår verkligen att det är jobbigt din stackare, kämpa på det finns lösningar det är jag helt säker på ! Kram till dig Alexandra



URL:


Linda

Förstår att du längtar. Vad jobbigt det låter med huvudvärk, har tyvärr inga tips. Stackare...



URL: http://linchisblogg.blogspot.com


Michaela ♥ mamma till Leon & Charlie

Hej!

Jag såg inte, förlåt!

Men självklart kan jag hjälpa dig men tar dock lite för det. Det tar ju sin lilla tid liksom att fixa.

Men bara för en ny header tar jag 100 kr, en helt ny design där du får bestämma allt du vill ha eller inte ha med och hur det ska se ut tar jag 200 kr för.

Du kan ju höra av dig om du fortfarande är intresserad!



Och grattis till bebis i magen!



Krams



URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/


Carolina

Hej Martina! Först och främst tack för en fin blogg, och grattis till kommande familjemedlem! Jag har också lidit av svår huvudvärk under många år. Och jag föreslår också att föra dagbok över huvudvärken. Då hittar man oftas tillslut ett mönster och det är då lättare att hitta orsaken. Det gjorde jag och jag kom tillslut underfund med att min huvudvärk var knutet till hormoner. Min huvudvärk kom alltid precis vid mens och höll i sig fram till ägglossning. Alltså hade jag huvudvärk ca 2 veckor varje månad. Dock blev jag av med denna återkommande huvudvärk när jag blev gravid. Nu har jag också huvudvärk, men inte på samma sätt.



Jag förstår att du inte kan leva med denna huvudvärk så det är viktigt att en gång för alla ta reda på vad som orsakar den. Att föra dagbok kan då vara en bra början. Lycka till!





URL:


Martina, Ellas mamma och gravid <3

Alex: Tack så jätte mycket för dina tips. Jag håller på att skriva ner dagbok nu, så tänkte kolla igenom det sedan om några veckor och se om man kan se något mönster :)



Carolina: Tack så hemskt mycket för den fina kommentaren.

Och jag håller på att skriva en liten dagbok nu om hur vardagen ser ut och hur jag känner med värken för var dag etc. så hoppas verkligen på att det håller på att bli bättre.



URL: http://maella.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?