Vi finns här Alltid för dig älskling! ♥
Publicerat den

Denna graviditet har varit annorlunda än när jag väntade Ella. Är en känsla jag har. Kommer såklart inte ihåg sådär jätte mycket av den första tiden som gravid, men jag mår fortfarande illa, super trött och mitt humör (vet att mitt humör överhuvudtaget inte är världen bästa ibland, haha) men nu tycker jag att det bara har blivit värre och värre.

Allt, verkligen ALLT är så jobbigt ibland, och jag stör mig på minsta lilla sak som händer. Antingen är det något som Martin gör, Ella eller någon annan (och det är riktigt jobbigt och känna så) Man känner sig verkligen som en tjurig gammal tant ibland. 

När vi alla tre (fyra) var ute idag i det fina, men kalla vädret, så blir Ella en helt annan tjej. Detta händer rätt ofta nu. Hemma med oss är hon den goa, Glada och spralliga Ella som gör allt så lätt, för det mesta, men när vi skall bege oss ut och leka så går hon in i sin egna lilla bubbla och vill absolut inte finnas. Kommer det någon, spelar ingen roll vem, blir hon livrädd. Antingen går hon och håller för ögonen hela vägen förbi denna människa, eller så springer hon för sitt liv till mig eller Martin.

Samma sak gäller när det kommer en bil, eller en söt liten vovve som vill hälsa glatt (hundar kan jag dock förstå) och när vi skall leka, som hon Älskar, och när hon är på dagis är hon också den här tjejen som hon är hemma. Älskar att vara ute, leker med barnen, och vill vara överrallt där det händer.

Hon hatar även att gunga, hon gråter för livet om man sätter henne i gungan, men med mig eller Martin går det bra. Är det någon annan som har samma "problem"?
Det känns som att hon inte känner sig trygg när hon kommer utanför hemmet eller dagiset.

Visst, hon har nog alltid varit lite blyg, men blivit så otroligt mycket den senaste tiden. Som förälder vill man ju att ens barn skall vara just trygg (såklart) både i sig själv och för andra. Och på det sättet känner man sig dålig ibland, går och undrar om man själv gör något fel.








Behind the bushes.

Vi finns  här Alltid för dig älskling! ♥



Går bra att gunga om mamma eller pappa sitter.




Jessica

Sv: det är massa besök för att få reda på vad som är felet med mig mage. Alltid haft problem med den och ofta ont i magen så länge jag kan komma ihåg. Men nu har de upptäckt att jag har för höga värden av nåt(?) i tarmarna. Så hoppas på att de hittar nåt snart. :)



URL: http://Http://iiicaa.blogg.se


Patricia, Wiljas mamma & lillasyster i magen.

Nämen.. Jag vet inte vad jag ska skriva för att lätta på denna känsla som du bär. Tycker fruktansvärt synd om lillan som känner så som hon gör. men det känns så fantastiskt att se att hon har sin Mamma och Pappa som verkligen gör allt för att hon ska känna sig trygg.



Även om hon är lite blyg, tror du inte att de kanske är en liten fas hon går igenom? en liten period, men att de inte alltid kommer att vara såhär?



Vet verkligen inte vad jag ska skriva!

men hoppas att de blir bättre och kommer kännas bättre för er alla.



Kramar!



URL: http://mammasangel.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?