Ja, jag lever må jag säga.
Publicerat den

Ja, oj oj! Idag vet jag att jag lever kan jag lova. En intensiv dag från tidig morgon till sent på kvällen, och den är inte slut än.

Tidig morgon, två föräldrar och en liten krabat uppe samtidigt som sedan beger sig åt tre olika håll. Nya arbetsuppgifter på jobbet och siffror som snurrar runt fortfarande. Kom inte ifrån jobb när jag skulle och stressar mig igenom trafiken istället (blev den där jäkeln jag själv stör mig på i trafiken.. i become that one). Hämtar hem en ensam liten ängel från dagis. Känns ännu värre när dem är tvungna till att låsa dörrarna och man är tvungen att ringa på. Då vet man att man kommer sist, behöver inte göra det värre. 

Hem om, ner med tvätten, in med Ella i duschen, i med mat, ner i tvättstugan en andra gång, tandborstning, nagelklippning och lite barnprogram på det. Ner till tvättstugan igen för att hämta upp det sista, läsa bok och natta loppan. Göra mat till mig själv kan ju komma rätt så lägligt nu? En kort stund framför tvn fick det bli samtidigt, sedan var det på´t igen. Vika och hänga in tvätt, skriva detta inlägg, duscha och sedan hoppas jag på att jag själv bestämmer mig för att gå och lägga mig..

Stort credd till alla er ensamstående föräldrar som får gå igenom detta var och varannan dag.. Jäklar i det vad starka ni är.


Underbara bilder på vårt lilla mini monster.. underbara vår! Hur skönt är det inte att kunna slänga skorna åt sidan och bara vara fri!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?