Jag är den som sparar.
Publicerat den

Äntligen är dem stora, fula svarta påsarna borta. Dessa var helt fyllda med kläder som både jag och mannen rensat ur i garderoberna och äntligen är dem sorterade i mindre påsar och skänkta till Emmaus.

Det är ungefär samma visa varenda gång när det gäller att rensa ur det "gamla". Jag är den som sparar, och sparar tills garderoben blir överfylld. "Denna kan jag nog ha till sommaren.. den har ju dock legat ett år nu, men nej, Denna sommar ska jag använda den.." och så hänger den där inne, oanvänd ett år till. Ja, så håller det på så nu försökte jag att tänka över dem tankarna och slängde allt jag inte använt på några månader och vips, blev det några kassar som kan komma väl till pass för någon annan. Perfekt.

Hur har ni det, samlar ni på er eller gör ni av med det direkt när ni tröttnar?

En god gärning - Check. √

        







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?