Malmömilen avklarad.
Publicerat den

En spontan anmälan senare var vi på plats för att springa Malmömilen. Det längsta jag har sprungit innan är 7,00 km, 1-2 gånger. Detta var en helt ny match för mig. 6000 var anmälda och vilken känsla det var i magen, både jag och Martin var riktigt taggade fast att man var så himla nervös och kände att pulsen gick upp direkt man bara började jogga lite innan. Var även uppvärmning med friskis och svettis och med riktigt peppande musik.

Med hörlurarna i öronen och solglasögonen på startade Vi och hela Malmö var nu igång. Vilken känsla och vilket pepp med alla som stod runt vägarna och hejade på. Martin sprang iväg i sin takt rätt så fort, och vi körde i vår takt och tyckte att det var bäst. Vi hade vår mötesplats i mål sedan.

Hade ingen tanke alls på hur det kunde gå och ibland när jag själv springer och har någon framför mig brukar jag vara den som helst springer förbi, men så är man så dum och springer slut sig själv rätt så fort.
Men nu körde jag verkligen min takt, och den kändes perfekt för mig.

Dem hade ordnat med både vatten att dricka och vattenslangar som var utspridda lite varstans. Sprang glatt in i dem och fick sig en riktig dusch. Väldigt skönt vill jag lova. När vi väl kom till 9 km kunde jag inte förstå att jag snart var i mål, och snabbt hade det gått. Den sista kilometen kämpade jag på extra mycket och väl vid upploppet, när man såg målet rakt framför sig, körde jag verkligen det sista jag hade kvar. 10 meter innan mål hör jag en underbar röst skrika "Älskling, kom igen nu, kääämpa".

Vilket adrenalin att verkligen ha klarat av detta och man är så sjukt stolt. Älskling kom in på 48,05 min och åtta minuter efter honom, 56,00 min var jag framme.

Jäklar var stolt jag är över oss, att vi klarade det och speciellt på min älskling som klarade det på en mycket bättre tid än vad han sprungit innan och trodde själv. 

Detta är en sjukt stor grej för mig som aldrig varit med i ett lopp innan (förutom små lopp när man var liten). Så jag kan liksom inte riktigt fatta att vi verkligen har varit med.. och nu sitter man här, trött överrallt i väntan på att sushin skall anlända. Ja, det här kan jag leva länge på. Nästa år kör vi igen.




Jennie Edinge

Duktiga ni är... NY varvet på tur snart:))

Svar: Haha ja det får väl bli nåt sånt, sjukt roligt var det iallafall:)
Martina Lönneström



URL:


sandra

Fan va grymt gjort! Du ska verkligen vara stolt över dig själv.

Svar: Tack så mycket!!:)
Martina Lönneström



URL:


fian- mamma till Alex

Oj så duktiga! Kul att hitta hit, en jättemysig blogg. O vilken söt tös :) Hit kommer jag gärna igen :) ha en härlig söndag! Kram



URL: http://fianandersson.blogg.se


Sanna - Mamma till Embla

Vad duktig du är :)

Svar: Tack så mycket!!:)
Martina Lönneström



URL: http://mammatillembla.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?