Jag brister inuti.
Publicerat den

Idag är en sån dag som jag bara vill dra täcket över huvudet och vakna upp när allt är bra igen. Jag har varit ledsen från och till hela dagen idag, och detta har att göra med allt vad vi gick igenom för en tid sedan. Allt som hade med dem jobbiga beskeden och aborten att göra.

Nu är det ungefär 4 månader sedan allting hände och detta kommer tillbaka till mig nu. Vet inte varför detta just är jobbigast idag, men gråten sitter i halsgropen hela tiden och tanken slår tillbaka gång på gång. Det var nu som allt skulle gå på nedräkning, vi skulle haft det mesta förberätt såsom vagn, säng och gulliga små kläder hängandes i garderoben. Tre skulle ju bli fyra, så var det ju sagt. Vi hade ju bestämt det!

Jag tänker mycket på det, men försöker att lägga tankarna åt sidan, och försöka få det att försvinna. Jag har vänner och jobbarkompisar som går i väntans tider och som är så lyckliga att dem snart skall få vara med om den underbara uppelvelsen man någonsin kan vara med om. Jag är glad för er skull, men jag är väldigt ledsen för vår. Jag hatar detta, jag HATAR det!! Jag vill också få vara glad åt att ha den känslan. Men nu känns det som att den känslan är långt bort, Väldigt långt bort. 

Detta gör att jag knappt orkar längre. Jag får panik. Panik över att alla andra blir gravida, och är så förväntansfulla och vi är flera steg bakom dem.

För varje gång hoppas man att mensen skall utebli, och att det där strecket skall visa två. Man har den lilla förhoppningen varenda gång men så kommer den, oregelbunden fortfarande. Och det brister igen. Jag, som säkert många andra, blir extra känsliga dagar innan man skall få mens, och när jag får den känslan som jag tyvärr inte kan styra över, så vet jag att att det inte blev något positivt denna gång heller. Det känns som att man har en demon i sin kropp som inte går att styra, ju mer man försöker att "vara sig själv" desto värre blir det och alla små ting går ut över min kärlek. Jag blir svartsjuk, jag blir ledsen samtidigt som jag är arg och frustrerad. Jag kan gå från att vara världens gladaste till att bli ett riktigt monster.

Jag tänker på er som försöker och försöker men ändå så visar det där testet negativ, och jag tänker på er som gång på gång blir gravida men får missfall. Ni är så jävla starka och jag förstår inte riktigt vart ni får all kraft ifrån. Jag behöver den jag med!

Jag brister inuti!



Emma

styrkekramar finner inga ord som kan hjälpa Er i detta men jag skickar en tanke till Er att jag tänker på Er <3



URL: http://Http://smileyheart.blogg.se


Elin

Skickar massa styrkekramar, förstår att det måste vara jobbigt när vi andra är gravida. Din tid kommer. Tänker på dig



URL:


Therese med Clara

har tyvärr inga tröstande ord, men jag tänker på er. det är fruktansvärt vad ni har varit med om =(



URL:


Jessica

Skrev en lång kommentar till dig igår men såklart ville det inte funka då.

Men jag förstår precis hur du mår gumman :( vissa dagar är det jobbigare än andra. Spec när det närmar sig det beräkande.

Jag tyckte det kändes lättare när det datumet var förbi. då tänkte jag att nu blickar jag framåt. Börjar om typ..

men det är svårt och såklart finns det fortfarande i tankarna att nu skulle jag egentligen ha haft två barn. och de dagarna vill man inget annat än att bara ligga i sängen hela dagen. :(



Men vår tid kommer. jag håller tummarna för oss båda!

du vet att jag finns här för dig om du behöver prata eller vad som <3



URL: http://iiicaa.blogg.se/


Emelie

Massa kramar från mig!



URL:


ellenojag

Fy sjutton, jag förstår dig, hoppas hoppas det är er tur snart, håller alla tummar & tår <3 storkram!



URL: http://ellenojag.blogspot.com


sandra

skickar en stor kram till dig!!



URL:


nanna

kram hjärtat <3



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?