Frihet, Lycka och Välmående.
Publicerat den

Happ, tredje dagen med förkylning. Slår aldrig fel, då jag alltid lyckas få allt på en och samma gång. Må dåligt och är ledsen, vet ej in eller ut, känner mig vilsen och vet inte riktigt vilken väg jag skall gå.  Detta har pågått i några dagar och jag är fortfarande inte mig själv, helt och hållet.

Jag känner mig verkligen som världens sämsta fru och mamma just nu, och detta med hur jag mår i mig själv. Förstår inte riktigt vad det är som händer. Det känns som att jag dras från det positiva till det negativa varje gång jag tänker på det. Jag känner inte riktigt att jag tog rätt beslut och att jag nog var för snabb.

Det är mycket jag vill, men jag vet inte hur jag skall gå tillväga med alla mina tankar. Man skall väl ändå inte behöva gå och må dåligt varje morgon för att livet ser ut så nu, eller?

Jag är en väldigt svår person att ha att göra med ibland då jag knappt vet vart jag har mig själv vissa gånger. Jag är en rastlös själ som vill få ut mer av livet.. inte skall man väl behöva sitta där, på sin plats och tycka att man gjorde helt fel val? Jag känner att livet har mer att ge och varför inte leva ut helt och hållet.

Jag vill kunna umgås och vara med min familj och vara Lycklig och glad, som den jag i normala fall är. Kan man inte bara få ut det bästa av två världar, känns inte som att tiden räcker till just nu.

Jag vill veta hur ni får ihop allt med familj, er själva, intressen, träning, heltidsjobb..? 

                                                 
           Frihet, Lycka och vålmående!
        




Jennie Edinge

Du funderar nog för mycket.. Menar allt är juhe relativt, vad menar du med ta hand om dig själv? Ex i min värld, är att handla mat i lugn och ro egentid.. Så även träning.. För att få vårt liv att gå ihopa, har vi valt att den ena utav oss arbetar 100 medan den andre inte.. Vi skulle aldrig själv vilja ha det på ett annat sätt:).. Sen är juh verkligheten sån att vi människor är egoistiska svin, som tror oss ha rätt till våra barn, när det egentligen handlar om att barnen har rättigheter.. Inte vi vuxna.. Alla och då menar jag underförutsärrningarna att leva en kärnfamilu, har råd att låta den ena arbeta mindre tex, finns inga ursäkter öht till att vi måste pga ex ekonomin.. Ät billigare, res inte liga mycket, bo billigare. Ja du förstår vad jag menar.. Jag får ihopa mitt liv, till att jag gör det jag tycker är kul och struntar i resten.. Allt måste inte vara så jäkla perfekt och puttinuttit, man får bråka och skrika och tacka nä till en inbjudan.. Det är vår skyldighet som föräldrar och som människor att göra saker för att vi ska må bra..



Sen är det lättare och säga råd om du verkligen skriver vad som är felet och inte så att man kan tyda det på massa olika sätt..



Ta hand om dug/ kram



Ps; flummigt inlägg ja,, inte druckit min chailatte än.. Helt skakig:))..

Pussssss



URL:


Martina | Ellas mamma.

Jennie: Oj! Ja det jag menar med detta är att jag tog ett för snabbt beslut gällande det nya jobbet!! Man gör

Misstag ibland och det gjorde jag!!



Jag har väl dock inte skrivit något om att ta hand om mig själv..?

Det jag känner är inte helt lätt att skriva ut för jag själv inte vet hur jag mår, egentligen!



Jag vet hur verkligheten ser ut, självfallet, det behövs inte förklaras. Och självklart kan man dela upp det som ni gjort med jobb, heltid som deltid. Men har man mål och strävar efter detta så går inte det alltid att få ihop med att jobba mindre.



Men när man känner att man har valt helt fel så är det bara jobbmässigt jag menar just nu. Inte att jobba helt eller deltid.



Ibland mår man dåligt i sig själv och man inte riktigt kan sätta fingret på Vad det är!:)



Och ja, det håller jag med dig om! Vi måste kunna göra saker som stimulerar oss och gör oss glada!



Kram. :)



URL: http://Http://Maella.blogg.se


Jennie Edinge

Nä, menade din sista mening, hur gör vi för att ta hand om er själva, tiden att räcka till.. Misstag kommer man alltid att göra och fördelen med dem är att vi lär känna oss själva, vad är det vi egentligen vill etc.. Menar jag är äldre än dig och vet ff inte vad jag vill leka med när jag är stor:).. Jobbigt att ha en sådan down period, vet hur det känns.. Jag kör på fake it til you make it.. I te det mest hälsosamma, men man börjar fokusera på annat.. Tror Dock det bästa man kan göra utan att prata vis terapi är att typ skriva en egen dagbok till dig.. Brukar vara lättar och se vad man egentligen ska fokusera sig på och vad man helt enkelt ska strunta i.. Varje sak har sin tid, vissa behöver lite längre tid på sig.. Menar du har juh enda relativt nyss gått igenom en sjukt jobbig sak, och om jag får spekulera/ana, så bearbetade du inte det tillräckligt, utan skynda vidare med alla känslor.. Man är så inställd på vissa saker, och så blir det bara bajs av det och där står man ledsen, övergiven och rådvill..



Det är det jag menar med att vara rädd om sig själv, att man är sin bästa vän själv, att mår man inte bra igrunden, hjälper inte andras plåster, oavsett hur stora den är..



URL:


nanna

ibland vet man varken ut eller in.. men det går över hjärtat <3 även om vissa perioder känns tunga så kan det hjälpa att tänka så.. det blir bättre! du vet var jag finns om du vill prata, eller bara säga hej. puss!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?