Drygt så in i.
Publicerat den

Herregud vilken morgon, startat allt annat än bra, om jag får säga mitt.

Lillmonstret har vaknat två gånger i natt, och sista gången hämtade vi in henne till oss. Hon vaknar vid sju, lägger sig allranärmast mitt ansikte och skriker ut "kissig" "kiiiissig". Själv ligger jag och drömmer om ett par kineser som sitter och gungar och jag vill drömma vidare? Aja, nu är jag vaken iallafall (halvvaken) upp och ska byta den kissiga blöjan (som inte alls var kissig) Tack för den.

Skall åka iväg och handla frukostbullar, och tar med mig lillmonstret igen. Kallt som fasiken ute och man blir irriterad för det. Trött och irriterad, bästa kombon.

Kommer till affären, tar det vi skall ha, går till kassan och hon springer iväg för att lämna vagnen. Duktiga unge. Tills hon inte vill följa med mig alls, går inte att locka med någonting jag håller i händerna eller i bilen. Springer iväg och jag efter, lägger sig på golvet och skriker lite grann. Jag har glömt att ta en kasse till det jag hade handlat så jag fick ta alla små saker i famnen, tappar lite åt gången och få ta upp det. Ella följer inte med, och jag är tillslut tvungen att dra upp henne från golvet Med alla andra saker i händerna, tappar påskäggen jag köpt, tar upp dem, och tappar därefter någonting annat istället.

En unge som skriker och en mamma som är arg, sätter oss i bilen som knappt vill öppna sig. Åker iväg, går ur bilen och bilnyckeln trillar under stolen och den Går inte att få upp. En Ella som inte vill hjälpa till att bära, och jag får äntligen upp nyckeln, och Slår i huvudet. Går inte att låsa bilen med låset (detta hände mig i går också, då gick larmet igång och jag stod som ett jävla fån på Center syds parkering) Blåser från alla håll. Nu är vi uppe och jag stänger in mig i köket. PUST!

Vid frukosten som skall vara mysig blir allt annat än mysig, och Ella klyddar lite till. Vill inte ha det hon har, pratar med mat i mun fast vi säger till henne tusen gånger, sätter i halsen.. you name it? 

GRATTIS ÄLSKLING PÅ DIN FÖDELSEDAG! 

 
 
 
Fick bli lite påskpyssel för att lugna ner oss litegrann.




Emma Roodla - Fotograf

Härliga påskbilder :)!



URL: http://babiidarling.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?