Blöjfri även på dagis.
Publicerat den

Vet ni vad?

Ella har varit blöjfri en Hel Dag på dagis idag.

Vi bestämde oss i morse för att låta henne ha trosor på sig när hon kom till dagis (hon kissade på toaletten innan hon lämnades).  Dem frågade lite om hon var van att vara utan blöja och om hon var säker med det. Ella har varit väldigt duktig med att känna av och verkligen gå och kissa på både pottan och toaletten så vi tyckte att det börjar kännas säkert att verkligen börja träna på dagis också. Dock sa vi att om ifall det skulle hända en olycka så hade hon ombyten och att hon i så fall kunde få ha på sig blöjan.

Jag var väldigt orolig över hur det skulle gå idag och tänkte lite för mig själv att det kanske var lite för tidigt att börja där Också, och var nära på att ta telefonen och ringa till dagis för att säga att dem kunde sätta på henne blöjan igen. Men tankarna försvann snabbt när jag väl kom in på jobbet och behövde inte oroa mig över det.

När jag sedan fick samtalet av mannen när han varit och hämtat henne och berättat att hon minsann varit blöjfri hela dagen, kissat flera gånger på toan och verkligen gått in eller gått dit själv när hon behövt gå, kom jag ju på att så faktiskt var fallet. (Man glömmer snabbt)

Jäklar vad stolt jag blev! Så nu ska hon alltid få ha trosorna på sig, förutom på natten då blöjan fortfarande är lite kissig på morgonen. Även om hon behöver göra det andra så ska vi såklart försöka att få henne att gå på toaletten eller pottan, men går inte det så fortsätter vi med blöjan tills hon känner sig helt trygg i det också.

Vissa på dagis som är blöjfria för kiss fortsätter ibland att ha blöja när dem behöver göra det andra för att den tryggheten fortfarande behövs.

Du är grymt duktig vår älskade tjej. Jäklar vad stolta vi är.





Malin

Duktiga Ella!



URL: http://malincaroline.blogg.se/


Faster Jeanette

Hon är för himla bra er lilla tös!stolt faster.



URL:


ellenojag

Gud va duktig hon är!!! Ellen total vägrar pottan nu igen!!! vi satsar på att gå all-in i sommar!!



URL: http://ellenojag.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?