Dålig koll, av oss eller dem?
Publicerat den

Nu vet jag inte om jag skall skriva ut det här, för då vänder det kanske. Men första natten på månader som vi har fått sova en hel natt, och detta räknar jag som en hel natt när Ella vaknar halv sex. Jag kunde tillochmed få in henne till oss för att kunna somna om en timma till. Tänk att lite sömn kan göra en bra dag.

Hm! Ja, nu vet jag inte riktigt om det är Vi som har missat detta, eller så har det varit riktigt dåligt skrivit, stått någonstans undangömt bakom annat, men dagis var stängt idag. Dem hade flyttat över till ett annat dagis i närheten och hur har vi kunnat missat detta, egentligen?

Jag och Ella åkte i vanlig ordning dit och visst, jag reagerade lite på att det inte var en enda bil på parkeringen, men detta då jag förstod att det var många som tagit långledigt. Detta började genast kännas lite obehagligt då gardiner och dörrar var stängda in till hennes avdelning och vi rycker i dörren. STÄNGD! ojoj, detta känns inte så bra.

Ringer på klockan, men såklart, inte ens en liten, liten själ kommer och öppnar. Happ då var det bara och gå tillbaka till bilen, ringa till Martin och man fick lite smått panik. Både jag och Martin skulle jobba och som jag har det nu fanns det inte ens chans att jag skulle kunna vara hemma, tyvärr. (Inte Martin heller) Men farmor kom till undsättning. Sin lediga dag fick hon vara barnvakt, men i detta väder är det ju helt underbart, kan ju jag tycka.
Jag hade mer än gärna bytt med henne, utan tvekan.

Ja, som sagt, antingen är det en själv som har totalmissat detta eller så var det helt enkelt för dålig information. Ingen som nämnde detta när Martin hämta henne i onsdags.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?