Skrämmer mig en aning.
Publicerat den

Jag har nu äntligen fått ett jobb som då innebär att jag inte längre behöver vara ansälld hos ett bemanningsföretag. Började med att jag la in min profil hos manpower när jag hade planer på att flytta ner till min andra hälft, och när jag väl kom ner hit så tog det knappt en vecka innan jag fick ett jobb.

Jag har nu gått in på mitt fjärde år hos dem, och det har väl fungerat helt okej. Då jag haft turen att inte behövt hoppa runt på allt för många ställen. Det blev mest så i slutet av min graviditet då jag tyvärr inte kunde sättas på ett långt uppdrag (som dem så fint lägger upp det).

Har dock aldrig trivts så bra på ett jobb som jag gjorde när jag fick äran att jobba på Tetra Pak. Med världens bästa kollegor och faktiskt, dem bästa arbetsuppgifterna, när det gäller mig. Passade mig helt perfekt och jag fick även chansen att prova på lite olika saker. Detta ledde till att jag fick vara kvar i ett helt år, lyckan var stor. Tyvärr blev det inte längre än så, och himla synd, då det är det enda jobb jag verkligen har trivts på så bra.

Men det jag ville komma till är att jag nu är "fri" och har mitt trygga i framtiden. Dock är jag nu väldigt nervös. Nervös för att börja jobba heltid igen (som jag gjorde innan jag fick Ella). Kontorstider som är från 08:00-17:00, rätt så vanliga tider. Men detta skrämmer mig lite grann. Hur ska jag få tiden att räcka till? Jag vill ju vara med dem sombetyder mest för mig och nu känns det bara som att den tiden försvinner. Ja, jag kanske låter väldigt negativ, och det är egentligen inte tanken. Men kommer jag känna mig tillräcklig som mamma och som fru? Jag vet att detta är väldigt normalt, klart att man måste jobba för att klara av vardagen, men hur får ni detta att gå ihop.. egentligen? Kan behöva lite positiva tankar och lite push ifrån er.

Det positiva med det är iallafall att om inom ett par år kunna ha vårt efterlängtade hus som vi planerar att bygga, och det kommer att se bra ut på banken, då pengarna kan läggas undan lite fortare.



Ewa

Hej igen Martina! Jag tror detta med att börja jobba heltid och lämna barnen hela dagen på dagis eller hos dagmamma är ngt som vi alla har haft dåligt samvete för. För mig är det många år sedan men jag ser ju hur det är för mina barnbarn. Du och familjen kommer snabbt in i detta precis som alla andra familjer. Jag tror dessutom att Ella har det bra på dagis och känner sig trygg där. Tyvärr är det ju så att dagens samhälle är uppbyggt på att vi måste jobba heltid, Visst vi kan ju jobba halvtid men det är kanske inte så lätt att hitta ett halvtidsjobb och frågan är då om det lönar sig att jobba över huvudtaget. Det är inte lätt att leva på en lön. Samtidigt måste vi tänka på pensionspoäng. Låter inte klokt men så är det. Ni fixar detta!



URL:


Anonym

Grattis till jobbet:)).. Och det blivande huset.. Ja, hur andra fixar det? Ingen susning, då vi insett att det vi prioriterar, inte fungerar alls med 2 som jobbar heltid, så jag som trivs minst på jobbet, har jobbat 70-75%, och C som trivs jobbat mer.. Så har inga råd och tips mer än att, gör och kör på det som känns rätt för er, och skit i vad alla andra tycker, för här är det säkert 24567 delade meningar..vi hade inte själv valt att ha det så, men vem som har rätt el fel är upp till varje familj:)).. Resten kan skita sig i näven som jag så sexigt uttrycker det;)).. Kram i mängder



URL:


Coquina

GRATTIS till nya jobbet =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du just nu kan vinna två presentkort på 500 kr =)



URL: http://coquina.blogg.se/


Martina - | Mamma till Ella <3

Ewa: Ja det är nog så. Dem första har det ju så men det är ändå väldigt skrämmande. Mår dåligt pga det men jag måste tänka positivt nu. Med allt vad vi kan göra sedan.. Vi kan äntligen få vårt hus, vi kan njuta ännu mer när vi träffas och helgerna blir ännu mer värdefulla:)



URL: http://maella.blogg.se/


Martina - | Mamma till Ella <3

Jennie: Precis. Alls gör ju som dem tycket passar dem men det är just nu det känns jobbigt. Men man måste ju jobba, så är det ju. Och glad för att man har ett jobb.. Man får prova och se och man kommer ju säkerligen in i det snabbt.

Men det känns som att hela ens liv handlar om jobb när det blir så många timmar på en dag. Man kommer ju inte hem förrän halv sex tiden:/ men men.. Det blir väl bra antar jag.

Kram



URL: http://maella.blogg.se/


Maria

Gumman, du var guld värd här med. Alltid en solstråle även om dagen kunde vara tuff. Stor kram och GRATTIS till det nya jobbet.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?