Vad är egentligen en bra Mammablogg?
Publicerat den

Lite tankar om bloggar i allmänhet. Det här med mammabloggar, det finns verkligen hur mycket som helst och ju mer man sitter och tittar desto mer kommer det upp. Jag kan förstå att det finns så många för jag vet själv hur mycket jag älskar att skriva om mina dagar, min älskade familj och mina tankar och funderingar. Älskar att få era tips och era historier runt sådant som jag inte alls kanske hade någon aning om innan. Att få respons på saker man skriver om, bilder man lägger in eller andra frågor man går och funderar på. Med att ha en blogg kan man verkligen skriva om vad som helst, om man nu vill vara så öppen med saker och ting. Vissa väljer att skriva öppet om sitt liv och andra visar kanske endast en fasad utåt, att allt är frid och fröjd och lägger det andra vid sidan om och låtsas om som ingenting.

Jag är nog den som lägger en del åt sidan, som jag själv inte vill att andra skall läsa i min blogg om, men ändå har jag valt att skriva rätt så öppet om det är någonting jag undrar över, om det är någonting som är svårt och behöver få prata med andra som kanske har eller har varit med om liknande händelser.

Det kan vara väldigt skönt att få skriva av sig ibland, och med vår svåra tid när vi var tvungna att göra abort, tyckte jag att det var skönt att få skriva ut hela berättelsen för att lättare kunna gå vidare. Även förstå lite mer om vad som egentligen hände (för ibland kändes verkligen allting som en stor jäkla mardröm). Kanske fanns det någon där ute som också varit med om samma historia, och att man fick bekräftelsen om att man inte var ensam.

Jag var nära på att stänga igen hela bloggen och ta bort den helt ett tag då jag kände att jag startade denna för att ni skulle kunna få chansen att följa med på vår nästa resa. Men när så inte blev fallet, kändes detta helt meningslöst. Efter många funderingar kring det hela bestämde jag mig för att ha den kvar och fortsätta på samma bana som innan. Att få visa upp mina fina, som Jag är så stolt över, och som gör mig till denna lyckliga tjej jag är idag.

Jag älskar att få fota, och jag älskar att fota ännu mer nu när jag vet att jag får visa upp dem för er, så ni får följa med på våra upptäcktsfärder. Jag älskar även att veta att mina nära och kära uppe i Stockholm får följa med oss fast att vi inte bor i samma stad. Det blir liksom lite enklare. Enklare att veta att Ellas mormor ändå kan få se henne växa och bli den underbara och fina tjej hon verkligen är, Tiden känns inte lika lång mellan gångerna vi ses då kanske. Dock är det väldigt tråkigt då Ella inte kan känna samma sak.


Men vad är egentligen En Bra Mammablogg? Hur kan vissa bloggar ha mycket fler läsare än många andra och vad är det som gör att just du fastnar för en blogg? 

         




Faster Jeanette

Sötaste tjejen någonsin. Även jag är glad att du skriver. Det känns som om vi är mycket närmre varandra då! Saknar er! Puss o kram



URL:


Tessij

Jag förstår hur du menar. Jag brukar skriva ett inlägg men sen radera det för jag blir rädd när jag tänker på hur många som kan läsa. Men nu har jag gjort så att jag kör på så länge det känns bra.

Usch vad jobbigt med en abort. Ibland känns det bättre att skriva av sig.

kram



URL: http://joansson.blogg.se/


Therese och Tova

En bra blogg är nog som man kan relatera till tror jag. Följa någon man känner el som vart med om samma saker m.m. tycker du gör en bra blogg och modigt av dej att skriva ut om aborten. Men ni verkar vara en stark familj. Vore kul och ses något snart!



URL: http://tovasmamma.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?