Ångest men ändå guldkorn.
Publicerat den

 
Jag och min stora fina tjej.
 
Nu är det ångestladdat här hemma känner jag. Usch, alltid lika jobbigt när semestern är slut och att man skall gå tillbaka till verkligheten igen. Vi som har haft det så himla bra. Hösten och vintern närmar sig med stormsteg och jag kan knappt förstå att man för ett par månader sedan satt och längtade efter att våren och sommaren skulle vara här och att vår Leo skulle titta ut. Nu är han ju här, och snart hela tre månader. HJÄLP, kan någon bara stanna tiden en stund?
 
Nu börjar det vanliga med hämtning och lämning på dagis och allt det tråkiga med städ, tvätt och allt därtill. Nej, usch, jag vill inte låta negativ nu, vi har ju våra små guldkorn framför oss och små utflykter är planerade.
Nästa år är det snack om en utlandsresa och hus ligger också på vårt "att göra" lista, hihi, om man nu kan säga så. Sedan får vi inte glömma måndagarna när Martin kommer att vara hemma och mysa med oss. Det blir bra ändå.. det är alltid ångest när vardagen kommer ikapp en, går tyvärr inte att komma ifrån.
 
Börjar ni också komma in i den där ångestkänslan, att höst och vinter snart är här.. eller känner ni att det skall bli skönt tro? Någonting att se fram emot kanske.. hihi.
 



Matilda

Känns som att sommaren bara flugit förbi! Tur att hösten har sin charm den också! :) Tända ljus och massa mys! Ni ser ut att ha haft en fantastisk semester!

Svar: Ja, verkligen, det känns som att det går över en natt. Från skön och varm sommar till höst och kallt.Njae, jag är ingen höst människa eller vintermänniska. Vår och sommar är det som gäller här ;) Ja, semestern har varit helt fantastisk, så känns väldigt tomt nu när mannen skall börja jobba igen.
Martina Lönneström



URL:


Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

JA jag känner igen den där känslan. För mig innebär det att det är dags att börja studera igen efter att ha vart hemma med Hugo 21 månader. Inskloningen går långsamt och jag tycker det ska bli svårt att lämna över allt ansvar på någon annan :(

Svar: Ja, usch, vardagen igen, herregud. Tänk hur länge man längtar till våren och sommaren, och nu är den så gott som slut :/ Hjäälp, jag är bitter! :)
Martina Lönneström



URL: http://www.emmgus.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?