Gravid och kaffe?
Publicerat den

 
Jag läste på aftonbladet för någon dag sedan och såg rubriken "Kaffe påverkar barnets tillväxt", och går självklart in och läser. Såklart har man alltid vetat att kaffe/te inte är bra i för stora mängder och detta är oavsett om du är gravid eller inte, och det är såklart samma sak med coca cola eller något annat med koffein i.
Men nu står det helt plötsligt att minsta mängd kan skada barnets tillväxt. Att man kan konstantera att kvinnor som konsumerar kaffe under graviditeten föder barn som har för låg födelsevikt.
Ja, vad säger man? Jag är absolut ingen stordrickare när det gäller kaffe/te eller coca cola, men ibland så unnar jag mig det såklart. Kaffe dricker jag för det mesta en kopp till frukosten och ibland kan det bli någon kopp till om man åker iväg någonstans eller liknande. Kan också byta ut det till te vissa gånger, och det beror ju helt på hur jag känner. Men ska man verkligen tro på allting som skrivs? Vad tror ni?
 
Jag älskar ju mitt kaffe på morgonen :)
 



Ellenojag

Jag om någon har druckit mkt kaffe när jag var gravid, och inte har jag fött små barn inte ;) Hugo var ju nästan 4 kg och 54 lång!!!

Svar: Ja, precis. Man blir dock trött på allt som man inte ska göra eller inte får äta när man är gravid.. Men kaffet kommer inte att sluta att tas för min del:)
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.se


Elin

Drick ditt morgonkaffe, hade man lyssnat på allt man inte får äta och dricka under graviditeten, så hade man ju svält ihjäl

Svar: Precis. Det är ju så det är, dock ska det alltid komma nya saker som inte skall vara bra bl.a. Men kaffet kommer intas som jag gjort innan:)
Martina Lönneström



URL:


Tessan och Tova

I så fall ska man akta sej för allt ju ;) drick ditt kaffe :)

Svar: Jo det är väl så.. Jag kör på kaffe;)
Martina Lönneström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?