Mamma (och Ella) och magen i v.26 (25+0)
Publicerat den

Mamma (och Ella) och magen i v.26 (25+0).
 

Mamma: Kom ihåg att smörja in magen och brösten med olja eller lotion för att förhindra graviditetsstrimmor. Blodcirkulationen tar hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen vilket gör att ditt hjärta och dina njurar jobbar extra hårt. Det är dags att boka in dig/er på mödravårdscentralens föräldrautbildning om ni inte redan har gjort det.

Barnet: är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 900g. Barnet kan andas in och ut. Ögonen är färdigbildade. Barnet reagerar med högre puls när det hör ljud. Studier har visat att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Pappa: Tänk på att regelbunden motion är bra för både dig, den blivande mamman och barnet. Föreslå gärna att ni går ut på en promenad tillsammans eller någon annan fysisk aktivitet som inte är allt för krävande.

Mina tankar: Jag mår verkligen jätte bra och magen växer och står i. Hormonerna har dock dalat lite upp och ned och för någon dag sedan kändes allt bara piss och blä och jag ville helst bara dra täcket över huvudet. Utöver det så flyter dagarna på och lillebror sparkar och far runt där inne. I nästa vecka, på torsdag, har jag tid hos barnmorskan (jag vet, tiden går väldigt fort nu), veckan därpå skall det göras ett glukosbelastningstest och därefter kommer vi att boka in resten av tiderna fram till förlossningen, spännande.
Jag tränar fortfarande, och det blir en ca 3 gånger i veckan, utöver det så är jag väldigt aktiv och försöker att röra på mig, med promenader. Har alltid varit en aktiv människa och älskar att ha saker att göra, så det tänker jag att fortsätta med sålänge det känns okej.
Tiden tickar som sagt på, och Ella blir mer och mer exalterad känns det som. Pratar väldigt mycket om lillebror och att hon längtar efter honom. Underbara, fina Ella, världens bästa tjej. Vet att hon kommer att älska att ha ett syskon, och självklart kommer det ske tjaffs till och från, men det hör ju bara till, hihi.
 



Therese

Fint. Vad jobbar du med? Det har du aldrig skrivit om :-)

Svar: Jag jobbar som konsult nu igen efter ett kortare vikariat innan. Uthyrd som administratör/assistent:)
Martina Lönneström



URL:


Catty

Ni är såååå fina! <3 <3



URL: http://catty.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?