Tröttheten börjar smyga sig på igen.
Publicerat den

 
Nu har vi som sagt gått in i graviditetsvecka 21 och det är halva tiden kvar nu. Det känns inte som att det är långt kvar, men när man tänker på det skall det ha hunnit bli både vår och vi kan förhoppningsvis kunna gå i klänning den dagen den lille bestämmer sig för att komma.
 
Rätt märkligt egentligen.
 
Jag har som jag har skrivit innan börjat känna rätt så mycket action i magen och det kommer mest på kvällen när man skall sova. Kommer ihåg att även Ella var lika livlig på kvällen, och det känns himla kul att kunna jämföra på ett ungefär iallafall.
 
Dem buffarna som känns nu kan jag känna är lite obehagliga ibland, kanske mest för att man ändå inte förstår att där ligger en liten varelse som väntar på att få komma ut till oss. En underbar liten prins som skall växa sig ännu större.
 
I början av graviditeten och enda till v. 12- 13 så mådde jag väldigt illa och var super trött, så trött att jag hade kunnat somna på plats. Den kombinationen är aldrig rolig men man vet att den nästan alltid går över. Finns dock dem som har otur att behöva ha detta under hela graviditeten, så jag får ju ändå skatta mig lycklig.
 
Efter dem veckorna har jag mått hur bra som helst, förutom lite ont i ischias, eller om det är bäckenet som dummat sig lite. Har känts väldigt obehagligt och vissa gånger när jag ligger ned och skall ta mig upp känns det som ett omöjligt uppdrag.
Det har iallafall börjar avta lite, men istället har jag börjat bli rejält trött igen och med en huvudvärk som ibland knappt går över, sitter mest ovanpå huvudet och dunkar något fruktansvärt. Försöker att dricka mycket vatten och röra på mig lite extra, och går det inte över så finns det bara en utväg kvar och det är att ta en alvedon fast att jag är väldigt emot det, speciellt nu när man är gravid.
 
Skall till barnmorskan nästa fredag och kommer antagligen få svar på om jag behöver järntabletter eller inte, förmodligen är det kanske det som saknas. Återstår att se..
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?