Bärsjalen.
Publicerat den

Bärsjalen fick invigas idag med barn nr.2. Bärsjalen är från märket Looma, och är verkligen suverän. Bärsjalen och bärselet är ungefär där som Leo sover som bäst, och kan slappna av.
 
BVC var det idag, och jag hade som sagt skrivit upp en del del frågor som man har gått och grubblat på. Känns som sagt som att han aldrig blir riktig nöjd efter att han har ätit, och detta är så frustrerande för att det är som att mitt boende är i soffan, och med det menar jag endast soffan.
Han kan ligga och amma hela dagen om han skulle få bestämma, och ibland är det som att han somnar en stund men så vaknar han efter en kvar och verkar vilja ha mer mat och så får det bli.
Igår var han vaken i flera timmar, och det höll i sig mot kvällen och när han tillslut somnade var klockan närmare elva. Precis när jag hade släckt och försökt slappna av, en sisådär timma efter, så vaknar han och vill äta igen. Man är inte tuff såhär i början, inte en chans, och får man inte sömn, ja då fungerar ingenting, och har man en liten Leo som inte vill sova på dagarna heller så finns det ingen lucka till att kunna vila själv.
 
Jag fick i alla fall den hjälp jag ville ha på BVC och hon såg att detta tärde på mig och tillslut kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Ja, det säger rätt mycket att det är jobbigt, det ska jag inte sticka under stolen med, och den tiden jag får är inte mycket utöver detta. Min dotter känns det knappt som att jag ser röken av, och varenda gång som hon kommer hem från dagis, då är det dags för Leos skrikfest och mat skall serveras. Där blir jag sittandes åter igen. Min älskade tjej, jag saknar henne extremt mycket, och jag blir lika ledsen varje gång som jag inte kan få tiden att räcka till, men hoppas verkligen på att detta kommer att bli bättre. Det är en utmaning detta, och mer kommer det att bli, när Ella sedan kommer att gå mindre på dagis och vara hemma mer, så hoppas jag innerligt att detta ger med sig och att matningen drygas ut.
 
Hur är det för er? Hur går det med amning, hur mycket sover era små, hur ser nätterna ut.. etc?




Magdalena

Min lille kille (4 veckor) kunde i början inte ta bröstet utan skrek för han fick inte tag på våran och då gav vi lite ersättning. Mest för att få han lugn och sen kunde jag amma mer utan kombination med nan. Så nu är det ibland var 3:e timme eller ibland oftare beroende på hur hungrig han är. På nätterna kan han somna vid 23 tiden och sova till 4 sen vaken max 1-2 timmar och sover till 9-10 tiden. Så det funkar bättre nu, sista veckan har han varit väldigt grinig pga förkylning och har somnat direkt efter maten och vissa gånger vill ha mer närhet och då blir det mycket soffan, hinner då inte så mkt annat. Sover annars mycket på dagen men inte längre än 5 tim. Men det fungerar bättre nu än första 2 veckorna. Hoppas detta bara ären fas och blir bättre för er snart. Kram

Svar: Gu så skönt, det är alltid så himla tryggt att det finns ersättning och att dem faktiskt bli nöjda utav det. Men då är han lika gammal som Leo då? Var tredje timme känner jag är perfekt, och på natten hade jag varit överlycklig för det, nu blir det tyvärr lite hattigt, men det borde bli bättre ju äldre dem blir.. Men här kör vi lite ersättning emellanåt och det fungerar jätte bra, och dotterns kan vara med och mata också :)
Ja, tack för att du delade med dig, får mig att slappna av lite också genom att se att andra också haft det ungefär likadant :) KRAM
Martina Lönneström



URL:


Emelie

Stackare :( Försöker sätta mig in i situationen, måste vara riktigt tufft! Eftersom jag själv troligtvis ska amma snart så är det jättebra att få alla olika inputs hur det faktiskt kan vara. Det kan funka prima och samtidigt inte. Hoppas det blir bättre snart för er :)

Svar: Ja, men man är så kluven. Man vill amma, då det fungerade bra i början men när man märker att han inte blir mätt, så tillsätter vi lite ersättning och vi får en lugnare kille.Man vet aldrig riktigt hur det kommer att gå, så man får ta det när man väl är där :)
Martina Lönneström



URL:


Janni - Mama till Lilly & Loah

Hej kära du!
Som vi pratade om häromdagen så vet jag precis hur du känner. Det är tur vi har våra fantastiska män och pappor som stöttar upp när det är tufft och ger den där extra uppmärksamheten till våra småtjejer.
Snart blir det bättre. Jag lovar dig.
Tills dess, håll ut och njut av de mysiga stunder som ges.
Och ring om du vill prata eller bara surra om annat. Jag är ju också mammaledig även om jag är några mil bort ;) puss!

Svar: Ja, det är väldigt tufft emellanåt. Men det är som du säger att det är himla skönt att vi har så fina män som verkligen ger hundra procent till tjejerna. Viktigt för dem att få tid också. Amningen fungerar fortfarande sådär, men får ge lite ersättning ibland så han blir riktigt nöjd, men skall till BVC i eftermiddag så har lite frågor, som vanligt att ta upp :)
Hihi, absolut.. du med, just call :)
Jag tänkte, fungerar det att vi kommer och hälsar på någon gång i slutet på Juli? :)
Puss och kram!
Martina Lönneström



URL: http://www.innaj.blogg.se


Anna

Hej,
Tycker synd om dig och jag vet precis hur påfrestande och
Jobbigt det kan vara. Se detta som en period som snart är över, håll ut!
Inte så mycket till hjälp just nu, tyckte inte jag heller när jag var mitt uppe i det.

Det kan inte vara så att han har problem med magen?
Koliksmärtor och väldigt ondamagsmärtor kan göra så att barnet blandar ihop smärtan med
Hungerkänslan, när dem äter känns det bättre ( det lindrar lite) efteråt blir det värre igen.
Så var det iaf för mig och min lilla tjej.

Om du tror att han inte blir mött kan du inte prova med ersättning under en dag och gemföra?

Jag fick inte heller sova något min lilla flicka hade som sagt kolik, jag slutade med alla mjölprodukter och det blev ganska snabbt bättre. Problemet då var att hon inte kunde sova själv, bara på oss dag som natt. Det knäckte mig tillslut, så jag har fått lära henne sova själv. Genom att lägga mig sidan om henne och visa att jag finns där. Det funkar bra nu.

Det jag vill säga med detta är att det går över!
Men våga prova med olika lösningar.

Stort lycka till! Dina barn är jätte söta kram/Anna

Svar: Ja, ush, det är jobbigt med dem små liven när man inte vet vad som är fel. Nu känns det dock mycket bättre, och det har varit mycket nu när vi kunnat ge honom ersättning som komplement. Leo sover bra på dagarna nu, men nätterna är väldigt oroliga, och han kommer liksom inte riktigt till ro, men gör han det så sover han en och en halv sedan är det dags för mat igen.
Ja, jag uteslutade nästan allt jag åt bara för att jag skulle se, men i och med att han bara reagerade lite extra på en dag, och nu blivit betydligt bättre, så verkar det inte vara något jag ätit.
Tack snälla, och tack så mycket för alla tips och råd. KRAM
Martina Lönneström



URL:


Louise

Usch din stackare! Jag lider verkligen med dig.. Det här med maten är så jobbigt! Är det i samband med matning som han får magont och skriker?
Om man inte får sömn så är man ingen människa! Det går några nätter men sen blir man helt borta. När Emilia hade som mest ont i magen och var förstoppad så vaknade hon en gång i timmen och ville äta. Det var hemskt! Nu vaknar hon ungefär var 3-4 timme vilket är mycket bättre!
Du funderar inte på att tillsätta lite ersättning på kvällen så han blir extra mätt och kan sova lite längre? :-)
Hoppas det löser sig och blir bättre snart! Kramar

Svar: Nu hade han dock bara så en-två dagar och nu verkade det ha blivit bättre, för nu skriker han när han är hungrig, och vi kompletterar med ersättning och han blir mycket nöjdare. Så antingen är det att jag inte har tillräckligt med mjölk eller så har det med att han tar fel grepp på bröstet också, kan vara så. Jag tänker på er, hoppas det blir bättre för er.. har ni varit i Lund nu och fått något svar?
KRAM
Martina Lönneström



URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lussans


ellenojag

Gumman, kan tänka mig att det är jobbigt! hoppas det kommer en lösning snart <3 vi kommer gärna och underhåller Ella en eftermiddag, eller bär runt på lillen om du vill <3

Svar: Nu känns det dock mycket bättre, tack och lov :) Ja, ni är verkligen mer än välkomna fina ni. Hör av er om ni vill ses för en fika eller vad som. KRAM
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.se


Magdalena

Min Lukas är 1 vecka äldre än Leo. Han föddes 21 maj i Malmö och eftersom det var fullt på BB där fick vi bo på Familje BB i Lund 2 dagar. Det känns inte länge sen han kom och imorgon är han 5 veckor :) Jag såg bilden idag på insta när storasyster matade Leo, hon såg stolt ut ❤ det är roligt att följa er! Jag heter Maggan78 där. Kram

Svar: Hihi, ja, men eller hur. Tycker det är så mysigt att hon kan mata emellanåt nu också, känner hon sig mer delaktig också :)
Martina Lönneström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?