Midsommar 2013
Publicerat den

Vår Midsommar firade vi med svärmor. Vi åkte till Burlövs Gamla kyrka som det heter, en väldigt fin och mysig plats att fira midsommar på och folk hade samlats på filtar utspridda på hela gräsmattan.

Jag hade bestämt att jag skulle binda en fin krans till Ella, och kanske till och med få ihop en till mig också, men har man varit nere och gått i affärer med Ella, kommit hem och lagt oss i sängen allihopa för att vila, fanns det inte riktigt så mycket tid över som jag hade trott. Mitt i allt det, så vaknar en liten Leo som ville ha mat, så med andra ord fick vi hoppa det denna gång, hur tråkigt det än kändes.
Så blir det dock när man vill göra annat också, men istället fanns det plats för lite mamma/dotter tid när vi åkte och tittade i affärer och Martin kunde ha sin son lite för sig själv när han gick ut med honom i vagnen.
 
Vi har haft som tradition att vi har åkt upp till min mormor och morfars landställe, torpet som vi kallar det, och där har vi varit hela familjen och släkten. Där brukar vi nästan alltid gå tillsammans och plocka blommor för att sedan sitta och binda dem ute i solen. Därefter åker vi ned till midsommarstången och firandet där nere med fika och dans. Efter det blir det god mat och avslutas med en massa roliga lekar. Detta år fick vi hoppa det då det är sisådär sjuttio mil att köra upp och i och med att vi ändå skall köra så långt om ett par veckor igen, så bestämde vi oss för att vänta till nästa år istället, och Leo har hunnit bli lite större. 
 
Detta blev minst lika bra och en väldigt mysig tillställning även här.
 
Inne i Gamla prästgården, satt jag och Leo och hade det bra, hihi. Vad gör man inte när ens lilla kille är hungrig.
 
 
Väl hemma hos svärmor vankades det efterlängtad mat och mysig stund på balkongen.
 



Janni Cranning

Härlig midsommar! Så fina ni var. Leo var ju ursnygg i skjorta/body. Var har ni köpt den?
Sen äääälskqr jag bilden på Martin och Ella. Haha precis samma min. Så lika!

Svar: Den är köpt i USA, men tyvärr kunde han bara ha den nu en gång då den blivit alldeles för liten :) Haha, eller hur, exakt samma min.
Martina Lönneström



URL: http://innaj.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?