Barnvagn nr 1, check.
Publicerat den

Jag la ut en fråga gällande en vagn, Babytravel Amsterdam, på facebook igår, tråden heter Barnvagnar, och fick så mycket gensvar att jag nästan blev lite chockad. Jätte roligt verkligen. Dem flesta hade bara positivt att säga om den vagnen, men såklart fanns det en del som hade ett par negativa delar också, så jag bestämde mig för att åka och titta på den. Fanns på barnens hus här i närheten, och jag fick verkligen jätte fint bemötande och hjälp med alla möjliga varianter av vagnar.
 
Mitt första intryck var att den var super fin och väldigt skön att köra. Att den var väldigt smidig, och att den hade en liten väska vid suffletten där du kunde ha flaska och lite annat som behövs med på utflykten.
 
Nu till det som gjorde mig tveksam. För det första så går inte sittdelen att vända på, så alltså har du ditt barn ifrån dig, och det gillar jag inte alls. Jag vill kunna ha den möjligheten att välja själv. Det andra var att om man skall ha ståbräda, som vi då bestämt oss för att ha, så kunde inte barnet få plats emellan styret, så hon måste stå bakom och det blir väldigt liten plats för dig när du skall dra. Alltså kommer det inte vara skönt att gå längre sträckor och ryggen tar stryk såsom dålig hållning.
Det tredje var att när du skall fälla ihop den och ha i bilen så måste du ta av liggdelen, och kommer att ta upp all plats som finns i bakluckan. Även att själva chassit blir automatiskt lite längre när man fäller ihop den, pga tre hjul, den skjuts liksom ifrån lite extra.
 
Så dessa gjorde att jag backade ur, och la den åt sidan. Så nu har jag iallafall fått mig en egen uppfattning, och vet vad vi inte vill ha iallafall. Så nu är det bara att leta vidare, phu.
 
Både jag och Martin är överens om vad som skall finnas med när vi köper en vagn, och skall vi nu köpa en ny så vill man känna att det är hundra procent rätt.
Ja, denna djungel.
 
 



Elin

Har en brio sing, är nöjd med den faktiskt, man kan välja att ha sittdelen fram eller bak, dock måste man ta av liggdelen när man ska fälla ihop den. Men det är smidigt ändå



URL:


Emma

Åh, det problemet hade aldrig vi. Jag visste vad jag ville ha. Bugaboo Cameleon. Och jag ångrar inte det en sekund!
Hoppas ni hittar the one!

Svar: Hihi, ja det är skönt när man vet vad man vill ha.Det blev en Emmaljunga för oss, och det kändes verkligen som vi, så är jätte nöjda. Skönt att vara klara med det.. :)
Martina Lönneström



URL: http://nosslikse.blogg.se


ellenojag

Då har ni iaf kommit ett steg närmare när ni bestämt att det blir en singelvagn!
Har provkört Urban Jungle, jäkligt skön att köra, speciellt när det är lite terräng, men gillar inte att du inte kan ha dem vända mot dig! Speciellt eftersom deras liggdel är ganska liten, så man får byta snabbt till sittdelen! Brio Sing som Elin tipsade om, har jag hört mkt bra om! Men aldrig sett den själv i verkligheten!
Men måste ju säga, att här är det verligen "en gång Bugaboo, ALLTID Bugaboo ;)

Svar: Jaa. :) Nu har vi iallafall bestämt oss. Blev en Emmaljunga ;) Super nöjda verkligen. Så nu är det iallafall klart. Nu är det bara säng och lite mer inköp till garderoben som behövs ;) Alltid så mysigt. Som sagt, hoppas verkligen, verkligen att allting slutar bra nu denna gång. <3
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?