Förberedelser.
Publicerat den

 
Det här med att förbereda sig själv och saker runt omkring inför vår bebis ankomst börjar klia mer och mer i fingrarna. Jag har börjat röja en del när jag får tid över, och jag har ordnat den lilles kläder och lagt in i vår byrå. Har även som igår kikat runt lite på vagnar, och allt runt omkring med att städa ur och rensa överrallt är också en del av förberedelser över vad som komma skall.
Men nu är frågan när man skall börja med att titta på barnsäng. Vi har Ellas spjälsäng ståendes i förrådet, men jag känner lite som så att jag gärna hade velat ha en ny.
 
Jag vet, det är kanske lite onödigt, men det är en känsla jag har från förra gången, då allt gick käpp rätt åt skogen, att jag inte vill bli påmind om det igen. Vi hade nämligen den sängen framme ett bra tag (vet dock inte varför vi hade tagit fram den som pass tidigt) i vårt sovrum och det känns som att den på något sätt har gjort sitt.
 
Därför som jag fundera lite på när man verkligen skall inhandla både säng, lakan och kunna bädda rent och fint? Vi går in i v.28 imorgon, och när jag tänker på att Ella bestämde sig för att komma i v.38, så kan det likväl hända denna gång också. Alltså kan det bara vara 10 veckor kvar? Herregud!
 
Så vad tycker ni, skall man börja så smått, eller skall man vänta lite till tro? Jag vet själv hur jag är, jag älskar att pyssla och göra snyggt och ha saker och ting gjorda, och det liksom riktigt kliar i fingrarna, som jag skrev innan, inför vissa saker man vill börja med men inte riktigt vet om man Ska, egentligen.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?