Glukosbelastning.
Publicerat den

Bild tagen från min instagram, @martinal86

Ni som följer mig på instagram vet att allting gick bra på mitt glukosbelastningstest i morse. Kom tidigt på morgonen på tom mage och fick detta glas serverat direkt. Sedan var det bara för mig att sitta och vänta så jag hade laddar upp med min nya mama tidning som damp ned i brevlådan igår (alltid lika exalterad, hihi). Dock öppnade jag inte ens tidningen då det låg en äldre "vi föräldrar" tidning på bordet som jag inte hade läst innan.

Efter ett tag fick jag komma in och lyssna på älsklingens hjärta, känna och mäta magen, bf 28 cm, och se på ett ungefär vilken ställning han låg i. Hon kunde även känna att han låg nedåt med huvudet.
Det var så skönt när allting såg bra ut i och med att jag var lite orolig igår, lillen började dock röra sig allt mer och mer igen när vi gick och la oss igår kväll så man kunde pusta ut lite extra.

Nu var det bara för mig att vänta ett tag till, och tiden sprang iväg, blir lätt så när man har att göra, och då menar jag läsa. Dags att komma in igen för att ta blodprov och se hur testet tagit sig och allt såg så fint ut, så ingen graviditetsdiabetes denna gång heller.

Nu har jag lite fler tider inbokade och skall även gå på min första föräldraträff i början på april med andra omföderskor, så det skall bli spännande.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?