Mindre håll i gång.
Publicerat den

Lillebror höll låda hela morgonen, och mot eftermiddagen men mot kvällen så kändes det väldigt annorlunda. Vet hur han brukar vara annars, och blir det någon förändring så blir man genast orolig och tänker alla möjliga tankar.

Jag hade en sådan konstig värk i magen, på båda sidorna och mitt på men just då var han väldigt aktiv där inne också. Känslan var som att en nerv satt i kläm, men med dubbel smärta överallt. Även känt av lite sammandragningar, magen har liksom dragit ihop sig och blivit stenhård.

Nu mot kvällen så har det som sagt inte varit mycket liv där inne, och på ett par timmar kände jag ingenting, och det är jag inte van vid. Jag och Ella satt och sjöng för honom i soffan, men fick ingen respons då heller. Blev väldigt orolig och Martin frågade om vi skulle åka in för att se närmre på det. Men efter en liten, liten stund fick jag en liten kick på höger sida, och där kunde man andas ut igen. Nu har jag fått lite fler sparkar och rörelser men absolut inte som innan idag.

Behöver väl kanske inte betyda någonting, utan dem rör sig mer vissa dagar och mindre andra, och självklart kan dem ligga och sova just då. Bara det att man är så van vid att magen håller sig aktiv och att han vänder och vrider på sig.

Jag skall iallafall iväg på mitt glukosbelastningstest imorgon bitti, få lyssna på lillens hjärta och ta tester, så det skall bli skönt att se och höra att allting är okej (för det måste det bara vara).




ellenojag

Det är klart det kommer vara, han var säkert bara lite tröttis nu på eftermiddagen/kvällen! men som sagt, alltid bättre att kolla en gång för mkt, så skönt att du ska dit imorrn <3
kram kram

Svar: Tack så mycket <3 och som sagt, himla skönt att allt såg bra ut. Åh man bli orolig över allt haha. Kramar
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.com


Jeanette

Han behövde nog vila efter allt hoppande, ni har ju haft full rulle hela helgen. Känns iaf skönt att du ska dit imorgon.
Tänker på er o saknar er. Vill ju se hur mycket magen växt sen sist :)

Puss o kram hälsa brorsan o min ängel

Svar: Ja det var nog så.. Han behöver också vila:)
Ja vi måste verkligen ses snart. Vi saknar ju er.
Kramar
Martina Lönneström



URL:


Janni - Mama till Lilly & Loah

Vill bara skicka en varm kram och hoppas du kan sova lika gott inatt som bebisen gjort under dagen idag.
Oroa dig inte. Han mår fint.
Kraaam!

Svar: Tack så mycket fina du! Han började röra sig mer och mer igår kväll, och det var verkligen en sån skön känsla. Tänk att dem små kan skrämma upp oss fast att dem inte ens är ute än, haha. Hoppas allt är bra med er fina familj. Kramar.
Martina Lönneström



URL: http://www.innaj.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?