Sovmorgon och utelek.
Publicerat den

 
Jag och Martin gick inte upp förrän halv tio i morse, sovmorgon deluxe. Ella sov som skrivet tidigare hos sin farmor och överraskningen var väldigt lyckad för födelsedagsbarnet. Åkte hem och tog det väldigt lugnt, och kunde till och med få till en liten vila.
 
Ringde på dörren, och då stod Martins syster och sambo I dörren och ville komma in. Det var den andra överraskningen. I och med att vi tyvärr inte har chansen att ses så ofta, då dem bor i Göteborg, så passade detta Perfekt. En perfekt dag och kväll med mycket kvalitetstid och mycket skratt. 
 
Ella hade visst tagit sovmorgon hon också. Gick upp vid nio efter att ha legat kvar i sängen, druckit lite välling och riktigt gosat in sig. Det jag dock inte förstår är, som varje gång, varför hon kan sova så pass länge när hon är borta, men när hon sedan är hemma så vaknar hon vid sex, halv sju. Någon annan som känner igen sig? :)
 
Vi åkte i alla fall hem till svärmor och åt lunch allihopa tills det var dags för oss att ta med vår lilla skrutta och åka hem. Sprang bara upp och hämtade det som behövdes för att kunna åka vidare mot skogen, Järavallen. Perfekta utflykten när det är så pass fint väder, och timmarna springer verkligen förbi.
 
Finns tre olika slingor inne i skogen med olika distans, men vi körde på den första som nästan var 1,1 kilometer . Känns alltid lika skönt när man väl kommer hem att man faktiskt varit ute ett bra tag och alla har fått röra på sig. Herregud, påsken är hemsk när det gäller mat och godis, för det äts banne mig hela tiden. Det blir mat, godis, glass, och så börjar man om igen, så i morgon får det bli till det vanliga igen, för jag känner själv att jag mår mycket sämre när jag äter mycket socker och inte rör på mig. Men det är imorgon, denna dag är ju faktiskt inte slut än, hihi.
 
Vi har verkligen haft underbara lediga dagar tillsammans, som vi alltid har men tyvärr är det sista lediga dagen imorgon. Blir förhoppningsvis lite utelek med Ella igen om solen vill visa sig, och sedan skall hon få gå över till hennes dagiskompis, som var här hos oss första gången, och leka lite. Får vi se, och hoppas att det går bra. Lite annorlunda nu att jag skall lämna henne där, men förhoppningsvis går det också bra.
 
Tack för dessa fina dagar mina hjärtan. ♥
 
Grattis på födelsedagen min älskling.
 
 
Bilderna är tagna med Canon EOS 550D, med inställningen skugga. Älskar detta lite mer mjuka ljuset, och naturen känns på riktigt, så som vi ser den i vanliga fall.
 



Jeanette

Ni är för härliga! Tack för en underbar påsk.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?