Amningskläder.
Publicerat den

Sååå roligt att ni tagit ert förnuft till fånga och faktiskt lämnat ett litet avtryck här hos oss. Jag blir så glad varje gång jag loggar in och får se en ny människa som har skrivit en rad, eller två. Tack snälla söta. ♥
 
Jag har lite tankar gällande det här med bb-väskan. Har börjat lite grann med att tvätta lillebrors kläder, en del av det i alla fall, hans filt och ett par saker till mig. Nu kommer det ju till det med amningen. Hur har ni gjort, och hur kommer ni att göra med just amningskläder? Har ni köpt på er ett helt sortiment med passande kläder?
Jag var ute och tittade lite igår, och då tänkte jag mest på en amningsbh, för det kan ju ändå vara bra att ha.
Jag hade tänkt att använda mina vanliga kläder, så gott det går, och nu när det är sommar är det lite enklare då man inte behöver kasta på sig en tjock dunjacka och två tröjor för att inte frysa.
 
Gällande pump, nappar och dylikt, hur gör ni där? Gu, jag känner mig absolut inte stressad, det gör jag inte, men hade varit kul att få ett hum på hur ni andra gjorde och tänker att göra.
 
Finaste. underbaraste Ella med lillebrors filt. Köpte en precis likadan till honom som Ella har, fast i blå såklart.
Instagramfoton @Martinal86
 



Lovisa - mamma till Nils

Jag köpte en amningsbh nån dag innan förlossningen. Klippte inte lapparna förens jag visste om den skulle passa bra :) Man vet ju inte hru stora boobsen skulle bli :) napp hade jag med en från MAMs facebooksida :) Pump fick jag låna på BB och hyrde med mig hem.

Lycka till!

Svar: Åh perfekt! Då vet jag att en amningsbh fungerar bra och så kan man ju ta med en napp. Ella tog dock inte napp, bara snutte. :)
Martina Lönneström



URL: http://lollovisah.blogg.se/


Mela - Gravid tvåbarnsmamma!

Jag kommer införskaffa en amningsBH eller två. Ev även ett linne att ha första tiden, men sen tycker jag att det går bra utan amningskläder så kommer absolut inte köpa på mig mer än det.
Bröstpump är heller inget jag kommer köpa i första taget, fick låna en från BB sist då jag höll på att få mjölkstockning och hade svårt att komma igång men kände mig minst sagt som en ko där jag satt med mjölkmaskinen som var stor som ett hus ;)
Napp har jag köpt, och kommer att ta med till BB och hoppas på det bästa att han tar den. Storasyster tog inte napp, det var jag som var nappen vilket blev lite jobbigt efter några månader :)
Så, jag kommer packa ner (när det är dags för det) amingsbh, linne, amningsinlägg och BRÖSTVÅRTSSALVA! :D

Svar: Åh tack för tipsen.. Perfekt:) då vet jag att jag inte behöver handla på mig allt för mycket. Just det med någon amningsbh iallafall:)
Martina Lönneström



URL: http://melano.blogg.se


Mela - Gravid tvåbarnsmamma!

och just det, en napp också :)



URL: http://melano.blogg.se


Carro ♥

Hej!

Kolla gärna in min nya blogg & lämna en liten hälsning! ♥

/Carro



URL: http://cbycaroline.blogg.se


aliengirl- life with autism and art

Det är alltid kul när man loggar in på sin blogg & får jätteschyst kommentar. :)

Svar: Nu förstod jag inte riktigt?:)
Martina Lönneström



URL: http://aliengirllouise.blogg.se


Jessica Tibell

Jag tycker många av dom vanliga kläderna funkar rätt bra att amma i, speciellt nu när modet fortfarande är en hel del fladdriga tunikor m.m. Bara komplettera med några baslinnen som är lätta att hasa ner under bröstet ju. Tunikor är dessutom perfekt då man kan hänga delen man drar upp lite över bröstet/barnets huvud gör att slippa visa ALLT ;) och linnet täcker ju magen! Jag hade dessutom en tunn snutte/filt med mig överallt för att kunna hänga över vid mindre amningsvänliga kläder eller om man kände sig obekväm med att dra fram "matstationen" på vissa ställen ;)

Svar: Ja precis! Perfekt när man inte behöver ha på sig allt för mycket och sen får vi som sagt se hur allting går med amningen denna gång! Vill ju dock kunna det, så håller tummarna :) Smart det med att ha med en filt och dölja sig lite.
Martina Lönneström



URL:


Emelie Hansson

Jag köpte amningslinne på Lindex, helt underbara. Amningsbh hade jag någon, det underlättade när man skulle amma någon annanstans än hemma. Jag har en bröstpump, och rekommenderar det. Dels om det gick långt mellan matningarna eller om man ville komma ut lite själv och få egentid.
Bröstvårtssalva är ett måste. Purelan tror jag den hette som jag hade. Även den som de hade på sjukhuset. För det gjorde verkligen ont i början innan man vande sig. Vi gav inte Liam napp förrän vi bar säkra att han tog bröstet rätt, han hade lite problem med det i början.

Svar: Oh, perfekt, tack så mycket för tipsen. Det med nappen är nog egentligen ett sista val för oss i och med att Ella inte tog napp utan endast hade sin snutte. Som sagt, man får se lite, kan ju bli att han får napp direkt om nu amningen fungerar, men sådant märker man efter ett tag :)
Tack fina för dina tips!
Martina Lönneström



URL:


Madde - Mamma till Liam

Jag gjorde missataget att köpa amningsbh för tidigt (runt vecka 32 någon gång) och den passade såklart inte när det var dags att använda den. Så att låta lapparna sitta kvar låter som en bra idé:)
När jag packade bbväskan så sa alla att man inte skulle använda napp innan dem kan ta bröstet riktigt så jag packade aldrig ner napp i bbväskan. Men om det någon gång i framtiden kommer ett syskon så kommer jag definitivt packa ner en napp (Liams napp det första och andra dygnet på bb var nämligen mitt bröst eller mitt/christofers lillfinger som han gillade att sutta på).
Angående amningsvänliga kläder så hittade jag en hel del "vanliga" linnen med tre/fyra knappar på som man lätt kunde knäppa upp när man skulle amma:)
Lycka till!

Svar: Åh, okej, men så blir det ibland, man tycker att man är ute i god tid och att man har ordnat med det mesta, men så blir det ändå fel i slutändan. Ja, det med lapparna var ju perfekt :) Men jag funderar på att i alla fall inhandla en amningsbh men dock inga speciella amningskläder, finns enkla linnen och tunikor som säkerligen går lika bra, då det som sagt är varmt ute :)

Ja, men precis. En napp kan man alltid kasta i om ifall, men Ella tog aldrig napp utan hon hade bara sin snuttefilt och det var himla skönt. Men sedan hade vi lite skillnad med att hon inte tog brösten som hon skulle så det var väldigt jobbigt i början. Stod ut i ca 3 månader plus ersättning tills vi bestämde oss för att lägga ned det helt, så det där är så olika. Ska bli roligt att se hur den här lille bestämmer sig för :)

Tack så hemskt mycket för tipsen!!
Martina Lönneström



URL: http://maddecarlssson.blogg.se


Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Tack snälla, vad glad jag blir! :)



URL: http://carrosungar.blogg.se


Tessan och Tova

Hej! Har inte heller några speciella amningskläder, visst ksulle amningen funka super bra denna gång så kan man ju införskaffa då, men jag har kvar amningsbh från tova, och rekomnederar dom verkligen. finns på bla babyproffsen. länkar här så du kan se dom iallfall. superksöna att ha annars också, och kunna sova i m.m.
http://www.gravidshoppen.se/carriwell-amningsbeha-utan-sommar-p-149-c-151.aspx

Svar: Ja, perfekt, tack så mycket :) Jag hittade en som verkade bra, såg skön ut plus att den va väldigt bra att sova med, så den blir det nog :)
Martina Lönneström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?