Halsbränna Deluxe.
Publicerat den

Usch och fy. Ja, nu låter det väl kanske helt annorlunda här än i alla andra bloggar, där et står om underbart väder och ljuvliga stunder. Men herre jösses vilken halsbränna jag har fått. Morgon, förmiddag, eftermiddag och kväll.. ungefär så. Jag tar Novalucol efter Novalucol och försöker intyga mig om att det hjälper, denna gång kommer det definitivt att hjälpa.. Hörde någonstans att turkisk peppar skulle vara bra för halsbränna, och det fick jag klart för mig igår att så inte var fallet. Blev dubbelt upp.
 
Tips som motverkar halsbränna tas glatt emot?
 
 
Ser ni vad glad jag ser ut, här tror ni inte att jag lider av någonting alls, eller hur? Skenet bedrar, hihi.
 



Carolina och Alva

Hej! Usch halsbränna hade jag också när jag väntade Alva.. jag körde med gaviscon i massor, hjälpte till en början men sen inte alls. Då fick jag tipset om Losec. Å det var en riktigt gudagåva för mig :) du har säkert redan testat d mesta kan jag tro.. Hoppas d blir bättre! Om inte innan blir det bra sen när lillebror kommer! Kram

Svar: Åh, det måste jag åka ned och handla direkt. Jag har faktiskt inte testat så himla mycket som jag kanske skulle ha gjort ;) Men den har kommit nu den sista veckan, så ska se om jag hittar dem där Losec.Tack så hemskt mycket för tipset :) KRAM!
Martina Lönneström



URL:


Anonym

Du är väldigt vackert gravid! Känner igen det där med halsbränna. Jag tugga gaviscon, (tror jag) och drack mjölk. Yoghurt ska också lindra. Inte långt kvar nu, spännande! Kram

Svar: Tack så mycket! :) Ja, fy! Inte alls roligt, men får se om jag hittar något som hjälper den här sista tiden :)
Martina Lönneström



URL: http://nosslikse.blogg.se


Therese

Jag hade också en sjuhelsikes halsbränna under mina två graviditeter. Provade Novalucol men klöktes av det äckliga skummet. Fick tips om Losec Muos och det fungerade. Har även hört att mjölk ska vara bra men det fungerade dock inte för mig. Det enda som fungerade för min del var Losec Mups. Jag åt dom under första graviditeten, men under andra graviditeten hade dom något restriktionsstopp, eller vad det nu kallas. Dom gavs iaf inte ut till apoteken längre, så jag fick snällt tugga Novalucol. Men Losec Mups finns kanske på apoteken nu igen, det var förra året jag var gravid så det kan ju ha kommit ut nu!

Svar: Ja, åh, halsbränna kan verkligen förstöra en hel dag, haha. Man mår så fruktansvärt dåligt och när ingenting hjälper heller. Novalucol har hjälpt innan, men nu känner jag knappt någon skillnad. Så jag ska absolut kolla upp dem där Losec Mups, aldrig hört talas om det, så hoppas att det har kommit tillbaka igen :) Tack så mycket för tipset!
Martina Lönneström



URL:


Denise

Första gången jag tittar in här, såg din blogg via instagram lch kikade in.
Jag dricker ett glas med RÖD mjölk och de brukar funka. Får jag halsbränna på natten så tar jag ett glas mjölk och en novalucol för att vara på den säkra sidan och få bort de fort utan att de konmer tillbaka senare under natten. Novalucolen brukar jag bära med mej i väskan i fall mjölk inte skulle finnas tillgänglig. har inte jättejobbig halsbränna men den kommer allt oftare nu i slutskedet av graviditeten.

Svar: Tack så mycket för tipset, provade med mjölk redan igår kväll och en novalucol, och det kändes nästan bättre direkt :) Kul att du tittade förbi :)
Martina Lönneström



URL:


23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Martina Lönneström



URL: http://lindaglansins.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?