Nattligt inlägg.
Publicerat den

En bild på mig och lille älsklingen i somras.
 
Hej på er alla fina och tack snälla för era kommentaren om hur era nätter brukar vara. Alltid så roligt att ta del av hur ni andra har det.
 
Nätterna ja, dem är inte direkt att hurra för här hemma. Jag är verkligen inte den som klagar i första taget för jag vet hur det är när man har barn och det är inte lätt alla gånger. Ella sov hela nätter från det att hon var två månader, självklart hade hon sina nätter där man fick stå och vagga, mata, vyssja och sjunga men ingenting hjälpte.
Leo har som sagt innan aldrig sovit en hel natt men han har haft bra nätter som att vakna första gången vid halv fyra (och jag hör många med barn som har det, men även andra som inte har det så) men han har haft som en inställd klocka nu dem senaste kvällarna och vaknat redan vid tolv, och då har jag försökt att vagga honom till sömns igen.
 
Nu har han dock börjat med att ligga och lalla i sängen klockan halv två och visserligen kan det vara väldigt sött, men när man väl har kommit in i en djup sömn och är som tröttast så känns det lite sisådär. Nu måste man även försöka tysta ned lite extra då jag inte vill att Martin och Ella skall vakna och det gör det hela ännu svårare.
Amma gör jag på dagarna, och det har blivit mer och mer nu den senaste veckan. Ni som har följt mig här vet att det har varit väldigt struligt med det innan, men tycker att det känns bättre emellanåt och nu har jag bara kompletterat på kvällen innan läggning eller på morgonen. Dock känner jag inte att det har gjort någon skillnad med att ge honom det på kvällen då han ändå inte sover längre på det.
 
Han sover en hel del på dagarna, det gör han, och äter gör han inte sådär jätte mycket längre, inte alls som innan. Kan det vara någonting av det som hänger ihop? Att han behöver ha mer mat på nätterna, fast att han inte verkar speciellt hungrig utan mest bara pigg.
Det är väldigt svårt att dra ned på sömn på dagarna när dem är så himla små och rutiner, finns det ens?
 
Alla tips mottages, kanske någon som känner igen sig i detta (håller tummarna, hihi) 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?