Vardagsbetraktelser.
Publicerat den

Tiden rusar iväg och snart är det torsdag igen och det innebär den obligatoriska fikan med Ella. Man längtar efter den dagen för vi har alltid så himla mysigt. Vi tar det i vår takt, beställer det vi vill ha till mellis, sitter och pratar om vad som har hänt på dagis och när vi är färdiga så brukar vi gå in om biblioteket. Ella ritar lite och läser någon bok och jag kan göra detsamma om Leo sover. Det kallar jag kvalitetstid med min kära dotter.
 
God morgon från en trött mamma.
 
Nätterna är fortfarande oroliga och det blir mycket vaggande och matande. Det är inte riktigt som att man ser fram emot att få gå och lägga sig utan man ligger på helspänn tills det att Leo vaknar.
Nej, det här med att sova när man ska går inte riktigt hem för vår Lill kille och han håller hellre sina föräldrar vakna. Tur är väl i alla fall det att Ella för det mesta sover sig igenom nätterna, så något positivt.
 
Verkar som att det är en väldigt långdragen utvecklingsfas som han går igenom och även tänder som kanske kliar och värker. Ja, det är inte lätt att vara liten inte. Älskade, älskade, snart så.. snart blir det bättre. Vi får härda ut det.. och vi lämpar tillsammans. Brukar bli bäst så.  ♥
 
 
Annars då! Jo i måndags körde jag och Martin igång vår "träning och äta bra-process". Började väl nästan lite på lördagen då hela familjen åkte till badhuset och det var även första gången för Leo. Lite skeptisk i början men efter ett tag verkade han tycka det var mysigt, förutom att han var extremt trött då. På måndagen åkte jag själv och simmade och tog en lång bastustund efteråt. Jäklar vad skönt det var, så jag har bestämt att det nog får bli en gång i veckan. Martin körde sedan ett pass på gymmet och så försöker vi hålla igång det i veckorna. Hjälps man åt så fungerar allt.
 
Igår var jag iväg på babycafé och tog därefter bilen ned till gymmet med Leo och det gick väldigt bra, förutom när jag bestämde mig för att duscha där, då var det väl lite kinkigt och eftersvettningarna kom samtidigt som jag var tvungen att hålla honom i famnen. Ja, det kan ju inte fungera fullt ut varje gång.
 
Nu hade jag tänkt att jag skulle slänga mig i soffan ett slag medan den lille sover och kunna sova i kapp..
Ha en underbar onsdag kära vänner.
 



Anonym

Hej Martina! Du har höga krav på dig själv, tror jag. Var rädd om dig.

Kram / Ewa



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?