Gardiner vore väl på sin plats?
Publicerat den

 
Vi har bott i vår lägenhet nu i tre år och vi har fortfarande inte satt upp några gardiner. Vi har även kommit till det att vi så gärna vill göra om här hemma med både ny matta, gardiner (halleluja), nytt vitrinskåp, nya sängkläder.. ja you name it. Gardiner känner jag dock är ett stort hinder här hemma då våra fönster är så extremt stora. Har hittat ett par super fina på ellos, roll-up gardiner, men måtten på dem är endast upp till 140*120 och det är alldeles för kort. Jätte synd verkligen, skall man då köpa två kappor, eller hur gör man? Inredningsmänniskor, jag behöver er hjälp.
 

Men, ja, så finns det faktiskt ett men i vår lägenhet och det är denna hemska, vedervärdiga strukturtapeten vi har i Alla våra rum. Vi flyttade in när dessa lägenheterna var relativt nya och det hade bara bott ett par innan oss och tydligen hade dem valt dessa och det är någonting jag aldrig kommer att förstå. Varför väljer man en sån hemsk tapet?
 
 
Det är så svårt att kunna få till något snyggt runtomkring när man ändå bara ser tapeten. Jag gör det i alla fall.
Vi har pratat länge om att ordna med lite fondväggar i både Ellas rum, vårt rum och i vardagsrummet men sedan är det så att vi bor i en hyreslägenhet och över en sådan här tapet måste man spackla, eller dra bort för att börja om på nytt och känner vi att vi orkar det?
 
Vi har ju stora planer på att få köpa vårt drömhus någon gång i framtiden..



Jessica

Jag hade oxå problem med att hitta gardin innan till vardagsrummet. Men åkte till stoff och stil hittade ett typ och sedan bad jag dem sy en kappa av det och då fick de ju måtten på vårt fönster så det funkade jättebra :)
ett tips om du inte hittar några

Svar: Åh, ja, det var en bra ide. Bara det att jag hittat precis den gardinen jag vill ha :/
Martina Lönneström



URL: http://iiicaa.blogg.se


tinabanck.blogg.se

Så snygg den högra kappan va!

Svar: Eller hur, älskar den.. men tyvärr verkar det inte som att vi kan ha dem här då dem är för korta för våra fönster :/
Martina Lönneström



URL: http://tinabanck.blogg.se/


tinabanck.blogg.se

Typiskt! :| Kan tyvärr inte hjälpa er, för jag vet inte hur man kan fixa det problemet. :/ Hoppas ni kommer på någon lösning!



URL: http://tinabanck.blogg.se/


Maria

Vi har ett fönster som är för långt.. Och jag ville ha samma vita rollups gardiner i hela huset. Så provade att köpa två kappor till det stora fönstret och hänga dem på samma stång. Blev faktiskt helt okej.

Kul med hus förresten - grattis!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?