Tänk vad mycket man klarar ändå.
Publicerat den

Nätterna är inte direkt att hurra för här hemma just nu och jag försöker att ta igen mig på dagarna.
 
Leo vaknar nästan alltid vid tolv tiden och då lägger jag honom bredvid mig och ammar för att sedan somna om tillsammans någonstans därefter. Han vaknar sedan varannan timme och verkar väldigt orolig. Rör sig jätte mycket och bökar runt.
Han har aldrig sovit en hel natt men har innan kunnat sova till tre-fyra tiden för att vilja ha mat och somnat om därefter.
På dagarna sover han en hel del fortfarande, men inte överdrivet mycket. När han är vaken är han så otroligt nöjd och glad och märker inte av några oroligheter.
 
Jag försöker att lägga mig på ett ungefär när han gör det så att man i alla fall kan få ett par timmars sammanhängande sömn. Dock är det väldigt svårt ändå för när han somnar (Ella somnar tidigare) är det då jag får lite tid till att göra lite vad jag vill, kunna sitta i soffan med en kopp te och titta på tv.
När mannen är hemma och inte iväg på match så vill man såklart ha tid till varandra också och inte gå och lägga sig vid halv nio. Ja, vad gör man för att få ihop det?
Säg att ni också har det som vi just nu så blir jag glad och kan slappna av lite mer, hihi.
 
Ändå väldigt otroligt hur mycket man klarar av och orkar på dagarna fast att nätterna är mindre bra.
 



JUNITJEJ

Så söt!



URL: http://www.junitjejen.se


Isabell - mamma till Embla och Idun

Jag vill inte heller gå och lägga mig jättetidigt men oftast så somnar inte Idun om inte jag ligger bredvid henne. Istället kan jag ligga och läsa väldigt länge eller hålla på med mobilen , det är ju nästan enda stunden på dagen som jag kan ta det lugnt



URL: http://Http://annaisabells.blogg.se


Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Jag vet hur de är! Min stora tjej blir fem i Dec och har fortfarande aldrig sovit en hel natt utan att vakna o vara ledsen/orolig. Hugo åt varannan timma tills han var nästan tio månader och vaknar också fortfarande nattetid och han blir två i nov. Jag tror att de säkert bara är en period att härda ut för dig/er. Men vill bara skicka en tanke för jag vet hu de är =)



URL: http://www.emmgus.blogg.se


Sara

åh va söt :)



URL: http://sarajosefin.blogg.se


Marie Bergman - Om livet på Cypern

Så himla söt =)



URL: http://mariebergman.se


Sandra

Jo då. Känner igen mig så väl! Stunden på kvällen är guld värd. Jag offrar sömn för den stunden, trots att jag kanske borde sova. Vår son på 1,5 är inne i någon period där han mest snurrar runt i sängen och vaknar runt 4, sen vill han inte somna om trots att han är supertrött. Bara att härda ut. Om 2 månader kommer lillasyster också. Haha. Vad tusan har man gett sig in på!? :)



URL:


Emma - Mamma till lilla Ella

Sådär had ejag också det de första månaderna! Nu har det blivit lite bättre men hon vaknade dock några gånger per natt. Brukar flytta över henne till vår säng mitt i natten för då brukar hon inte vakna mer sen. Förrän allt mellan 5 och 7. 5 Är INTE roligt att gå upp! haha



URL: http://emmaingrid.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?