Semesterfirandet fortsätter.
Publicerat den

Dem ljuvliga sommardagarna förtsätter. Solen har lyst hela dagen och vattnet visade hela tjugosex grader.

På dagarna försöker vi att hålla i gång med träning så man kan njuta desto mer på kvällen med god mat och god dricka.

Barnen kör sina träningspass om dagarna dem med och tvärdäckar sedan på kvällen. Man är ju verkligen inte van att vara ute så här mycket som man är här och man är verkligen helt slut på kvällen. Båten går varmt om dagarna och både igår och idag åkte vi badring efter, det hoppas en hel del på studsmattan, man badar tusen gånger om och har det allmänt bra.

Underbart att ha landstället så nära vattnet så man lätt och smidigt kan ta sig ett dopp.
Även morgonen, att ta sig ett morgondopp är nästan ett måste och så god frukost på det (ja, jag är en riktig frukostmänniska och humöret är väl lite sisådär innan jag fått i mig något att äta, hihi)

Vi njuter och lever gott helt enkelt! 💗

Leo somnade i fasters famn i båten medan jag och Ella skulle åka badring.

Syskonen håller handen i båten.

Semestern har börjat på riktigt.
Publicerat den

Vi åkte uppåt i söndagsmorgon och det blev en sväng om Karlstad. Träffade våra vänner óch deras fina barn som vi gjorde förra året.
Det bjöds på super god lunch och en riktigt somrig paj med hallon. Tjejerna började leka nästan som direkt och killarna också. Kan inte förstå att ett år går så himla fort som det verkligen gör. Förra året vi var där så låg våra små killar på en filt och jollra. Nu var dem två riktiga busungar som sprang runt. Åt glass själva och klättrade överrralt. Underbara barn.

Efter tre timmar drog vi vidare mot vårt underbara smultronställe, Dalarna. Ett stopp på vägen där lillsmurfan fick äta glass och lilleman fick springa av sig.

Nu är vi här uppe och har det helt jäkla fantastiskt och njuter så innerligt.

Bjuder lillbrorsan på glass. Bästa tjejen.

Gubben visar bra väder..

Vilken hetta.
Publicerat den

Vilken otrolig hetta vi har runt om i landet. När vi varit på stranden tidigare i dag efter 1,5 timme så visade graderna i bilen på 37. Galet!

Leo känns betydligt bättre idag så vi åkte en sväng till stranden.
Imorgon bär det av uppåt landet och på söndag åker vi äntligen upp till vårt efterlängtade smultronställe, Dalarna! Åh, vad det ska bli underbart!

Nedan är lite bilder från i eftermiddags. Ljuvligt att kunna fortsätta det mysiga från stranden till trädgården hemma.
Barnen hade knappt något vatten i poolen men ville ändå sitta i, hihi.

Sjukstuga
Publicerat den

Jag och Leo sitter hemma i vår trädgård under parasoll och har det mysigt medan Ella och pappa är på stranden.

Leo är fortfarande lite varm, äter knappt något förutom välling och dricker vatten och sover väldigt dåligt på natten så idag åkte vi iväg till vårdcentralen för att se om det var det jag trodde, halsfluss, men det var det inte. Tydligen en vanlig förkylning med lite rött i halsen. Mandlarna var inte svullna som tur var så det vände hem igen och får nu vänta ut denna dumma bacill.
Man hade såklart tyckt att det vore skönt om det varit halsfluss eller något liknande så man kunde få pencillin, då vet man iallafall att det brukar försvinna rätt så fort, men nu så är det som sagt bara att vänta ut.

Vi åker till Göteborg på fredag och på söndagen far vi vidare uppåt, till vårt älskade landet, som vi har längtat! Ett helt år sedan sist.. Så vi hoppas verkligen att lillgubben är frisk till dess.

Axevalla 2014
Publicerat den

Så varmt så varmt och vi befann oss vid en travbana i Axevalla. Kanske hade det varit det optimala att njuta på en strand istället och hoppa i ett svalkande bad, egentligen. Vi hade dock bestämt detta när vi satte oss i bilen i fredags eftermiddag och så fick det bli. Vad gör man inte för sin hästtokiga man, hihi.

Blev spontant detta och roligt blev det som det brukar bli när det inte är planerat så långt i förväg.

Vi åkte och hämtade Ella hos en kompis och det blev en rolig överraskning för henne också, hon skulle även få träffa sin faster och hennes sambo. Win win på den.

Dem bor uppe i Göteborg så vi åkte dit i fredags och sov över och därifrån åkte vi sedan till Axevalla allihopa på morgonen. Vankades trav och det är en riktig familjefest med flera tusentals människor som är där för att titta på hästar och en himla massa aktiviteter för barnen.
Ella var med i en skattjakt där pirater var inblandade, dem skulle leta upp hästskor i sanden och därefter fick dem ett pris, bestående av chokladguldpengar.

Vi hade packat med både frukost och lunch och väl där inne hittade vi en perfekt plats att sitta på. Vi (läs: Martin) kunde se sina hästar, Ella kunde leka på lekplatsen och hoppa hoppborg och vi andra kunde sitta ned och njuta av värmen.

Leo var inte riktigt i sitt esse och det märkes lite redan på morgonen, att något spökade. Kunde dock inte sätta fingret på vad det var. När vi väl begav oss hemåt igen, till barnens faster och sambo, så blev det värre och han blev varm, trött och väldigt hängig så han fick alvedon, välling och tillslut somnade han hos mig i soffan.

I morse åkte vi hemåt igen och febern är fortfarande kvar, väldigt varm och hängig emellanåt. Så nu ligger man redo för natten och hoppas på det bästa.
Håll tummarna att det är bättre i morgon.

Perfekt med lekatsen precis intill oss. Där hade dem även skattjakten där dem gömde skatten i sanden.

Jag i bikini, Leo i bara blöja, Ella i Badtrosor och männen utan tröjor.. Ja varmt var det må jag säga. Folk gick runt lite hur som helst. Så det var skönt att man inte riktigt behövde tänka på vad man hade på sig. (För en gång skull, haha)

Barnen myste hos sin mamma, samtidigt! Bara att ta vara på den stunden.. Det värmer!

Mot Mölle.
Publicerat den

Nu sitter vi i bilen på väg upp till Mölle, ligger ungefär vid Höganäs, en timme ifrån vårt hem.
Tanken var först stranden, bilen packades in med strandstol, handduk och bikini, men helt plötsligt kom moln i massor och hälsade på, så vi vände, bytte skor och åkte åt andra hållet istället.

Martin har varit där med jobbet och haft konferense och föll verkligen för det så det skall bli roligt att se.
Blir att strosa runt och äta en god lunch.

Ha en fin dag alla semesterfirare!

Älskar att bo i hus.
Publicerat den

Underbart att dagarna/kvällarna blir sådär lite extra långa nu när man har en egen altan att kunna njuta på.
Sitta och äta middag under parasollet och kunna sitta med ett glas vin sent på kvällen.

Älskar att bo i hus. Allt därtill, att kunna ordna med saker och ting precis som man vill själv. Detta är vårt och det är ljuvligt!

Ni är så jäkla bra!!

Ella! Verkligen världens bästa tjej.

Kvällsvisit.
Publicerat den

Att få se solen sakta ta sig nedåt och den där ljuva sommarbrisen går liksom inte att slå.

Ett kvällsstopp i Bjärred med varsin glass avslutade vår kväll.
Nu sover dem små och vi stora ligger nu i sängen, sov så gott!

Stranden levererar!
Publicerat den

Vårt vattenmonster! Underbart att se hur mycket han älskar att bada, precis som syrran.

Stranden levererar verkligen denna vecka.
Solen värmer, vattnet svalkar och barnen är nöjda och glada. Sommaren är ju verkligen svårslagen.

Lomma fick sig ett besök idag och av alla ställen vi har varit på nu så är denna strand den bästa. Pricken över i:er var nog när en liten gummibåt kom i land och en försäljare med dricka och glass hoppade ur, haha.

Efter flera timmar med bad, lek och lite smaskig picknickmat var det dags att bege oss hemåt med två trötta barn som somnade direkt i bilen.
Lite middag fick plats i magen innan vi bestämde oss för att åka till nästa ställe.

Borstahusen (ett väldigt mysigt ställe med löparspår, camping och en stugby, hav och lekplatser) blev nästa stopp där jag fick min dos av löpning medan barnen och Martin var på lekplatsen. Därefter var det mannens tur. Han fick ett litet ryck och ville prova att springa hem för att se hur långt det var (ska även springa midnattsloppet i september) och rättare sagt än gjort så for han iväg och jag och barnen stannade kvar lite till och tog oss ett dopp.

Mer än halvvägs hem med bilen kunde vi skymta vårt hjärta kämpandes och med tummen upp. En mil, nästan för att vara exakt, tog det därifrån hem till oss.
Han sprang alltså milen på tiden 53,10!! Säger då det! Han kan han.

Väl hemma fick vi barnen i säng efter en avsvalkande dusch och vi körde på ytterligare med lite träning när vi ändå höll på, cardio fick det bli, ute på gräsmattan.
Ja, jag säger då det! Grym dag!!
Nu tar jag natten medan mannen kollar det sista på fotbollen..

Natti natti.

En som klättrar på min rygg och så en liten "rumpbild" på någon där bakom, haha!

Lillhjärtat är helt frälst på fåglar och det blir mycket "Däää" när dem flyger förbi!

Ett till vattendjur! 💗

Barsebäckstrand

Vår lille stranddyrkare!

Nu känns det som att Skåne levererar med mycket sol och värme. Stranden har fått sig flera besök och igår åkte vi dit lite senare på eftermiddagen och lika varmt var det då.

Om en liten stund blir det åter ett besök men denna gång kör vi till Lomma. Ett populärt besök av oss förra året.
Jag tänkte börja med att ordna med picknickkorgen och sedan bär det av.

Ha en fin dag allihopa och jag blir super glad när det dimper ned en massa goa kommentarer! 🌸

Vår blivande fotbollsstjärna kanske?:)

Underbara syskonen!

Tosselilla 2014
Publicerat den

Leo fika medan vi åkte ringarna.

Här fikade vi medan Tobbe Trollkarl uppträdde.

Det var så varmt i solen så det fick bli många vätskepauser.

Martin i ett badmoln.

I lördags packade vi bilen full och åkte iväg till Tosselilla. Ett äventyrsland som ligger ca en timma härifrån, med både bad, tivoli, lekplatser i förbannelse och så ett pyttelitet zoo på det. Allt du behöver för att ha en lyckad dag och såklart med ett bra sällskap på det.

Ella var så lycklig och det var så roligt att se. Det är den bästa känslan för en förälder, att få se sina barn glada och nöjda. Leo var helnöjd, sprang runt på gräsmattan och badade i massor.

Efter badet satte vi oss och fikade på närliggande gräsmatta, intill scenen där Tobbe Trollkarl skulle uppträda.
När fikan var uppäten gick vi vidare till tivolit och där blev vi kvar ett bra tag. Efter sju timmar var kroppen helt mör och det var dags att åka hem.

En toppen dag från början till slut. Denna dag kan man verkligen leva länge på och Ella pratar fortfarande om det så vi får nog köra en repris på detta igen.

Leo däckade medan Ella körde bil.