Leo Sixten, 2013-11-09
Publicerat den

 
I lördags var det dags för det efterlängtade dopet för vår älskade Leo Sixten. I flera veckor har det planerats och donats och nu var dagen kommen.
Familj från Stockholm, Göteborg och Skåne kom för att föreviga detta med oss. Dopet höll hus i Barsebäck kyrka, där vi även döpte Ella. Föll för den direkt och självklart ville vi att båda våra barn skulle få sina namn just där.
 
Två faddrar hade vi bestämt oss för, min bror och Martins syster. Förutom dem, så stod självklart Ella med oss längst fram i kyrkan. Fina storasyster. Hon hade fått i uppgift att hälla upp vatten i dopfonden och torka Leos hår, det lilla han har. Hon var så stolt och allt gick verkligen så himla bra.
Han var nöjd hela tiden och när vattnet skulle ges blev han först lite förvånad, men ingenting mer, ja menar han är ju så van att bada hemma, han riktigt älskar det, så detta var ju ingenting.
 
Tre sånger hade vi bestämt oss för. Måne och sol, Du vet väl om att du är värdefull (min absoluta favorit) och Tryggare kan ingen vara.
 
Leo fick en gåva som bestod utav en söt nallebjörn som han fick för stunden. Den skulle vi sedan lämna tillbaka för att komma och hämta den igen, precis som alla andra kommer att göra som döpts samma år.
 
Fotona som vi skulle ta blev tyvärr inte riktigt som jag hade sett framför mig. Ljuset var super fint inne i Kyrkan, men kameran uppskattade det desto mindre, men vi ordnade det på bästa sätt i alla fall.
 
Lokalen väntade sedan på oss med både pastasallad och ett stort "kakbord" efteråt. LYCKAT och så underbart att få fira denna dag med nära och kära.
 



Linda - Mamma till Selma

Jag förstår att du kan känna dig besviken om bilderna inte blev som du tänkt dig. Men vet du vad? Dom har ju precis den rätta känslan och det slår ALLT fokus, ljus och liknande i världen. Ni ser ut att ha haft ett urmysigt höstdop.


Och tack för din gulliga kommentar! Blir så glad när jag får komplimanger för mitt fotograferande. Det har ju blivit ett av mina största intressen och något som ligger mig SÅ varmt om hjärtat..



URL: http://lindablom.se


Emelie

Vad mysigt!!!



URL:


Malin Hedlund

Bilderna är SÅ fina Martina! Håller med Linda ovan. Förstår att Leo fick en väldigt fin dag <3 Kram!



URL: http://annamalinform.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?