Canon har flyttat in.
Publicerat den

Nu har vi äntligen fått tummen ur och beställt en ny kamera, En förhoppningsvis bra kamera denna gång, Canon EOS 550D. Självklart är det Martin som står för jämförelser och andra funktionstester, medans jag hoppas på att den ska vara bra och fungera som jag vill.

Jag älskar att fota, och speciellt Ella, och kameran vi har haft nu har gjort en tokig många gånger, suddigt och blixt som bara står och jobbar.

Redan provfotat lite, dock på oss själva, (den riktiga fotostjärnan sover ju) nyduschade och med ruffs i hår, så för roligt ska vi nog inte ha, så vi lämnar nog dem bilderna här.

Men man längtar till att kunna fota imorgon, i bättre ljus och det roligaste är att prova den utomhus i andra miljöer. 

Foton tagna ifrån den gamla kameran.. (får jag ju säga att dem ändå blev helt okej)
 

Mamma, sluta nu fota och säg vad du vill ha.. kaffe, mjölk?



Sofia - mamma till Amanda med lillasyster i magen

Vad roligt med en ny kamera! Hoppas att ni blir nöjda. :) Jag är nöjd med vår Nikonkamera, men skulle gärna vilja ha ett närbildsobjektiv för att kunna fota ännu finare bilder.



Fin blogg du har, och supersöt dotter!



URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com


Rei Trulsson

Hej Martina! Här är min ingång för att kommentera nu när det pratas om fotoutrustning, fotografi och fotografering! :-)



De nya så kallade "instegssystemkameror" idag är väldigt bra och räcker för vardaglig fotografering, för de flesta. Erfarenheten visar att man sedan ska satsa pengarna på ett bra allroundobjektiv. Men till att börja med kan man göra mycket med det objektiv som medföljde i kamerapaketet.



Bästa kameran är den man har med sig. Och de bästa bilderna tas med erfarenhet och kunskap. Så se fotoutrustningen som ett bidragande verktyg.



Maila mig gärna om ni behöver tips/råd. Det är här del i min passion och jag delar gärna med mig. :-)



Mvh, Rei



URL: http://www.rei.fotosidan.se/blog/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?