Sov inte på Hela dagen..
Publicerat den

Igår när jag hämtade hem Ella från dagis, gick jag som vanligt till tavlan där dem skriver upp hur mycket dem ätit och sovit på dagen, och istället för att det stod 1 timme var det bara ett streck över sovningen. Ingen ordinarie var kvar, och ingen utav dem andra fröknarna visste vad det stod för, så antingen var det väl att hon inte hade sovit, inte riktigt hade koll på hur länge, eller så trodde jag att det kanske var en ca 30 minuter denna gång.

Ella verkade dock som vanligt, och tyckte inte att hon verkade tröttare än vanligt, eller piggare än vanligt. Så hon somnade i vanligt ordning vid halv åtta tiden. Vaknade dock på natten, som hon börjat göra nu och fick snällt komma in till mig.

När jag sedan lämnade henne på dagis frågade Helene om hur det hade gått i går kväll.. förstod inte riktigt vad hon menade förrän hon berättade det att hon hade Inte sovit på hela dagen.. ? Kunde inte riktigt förstå det, då Ella alltid sover vare sig det är på dagis eller hemma, dock gått ner till ca 50 minuter men inte hade jag kunnat tänka mig att hon var it uppe sen klockan sju på morgonen och ändå var som vanligt.

Då hade hennes kompis legat bredvid henne och haft gymnastik och ville absolut inte heller sova, och som Ella är vill hon ju inte missa någonting, så hon låg bredvid och gjorde likadant. Efter att dem legat där inne i 50 minuter med fröken, plus 20 minuter till utan en minsta blund så gick dem ut istället.

Ja så var det med det.. det går visst att Inte sova men ändå vara så pigg som hon alltid är! Hon börjar bli riktigt stor nu och behöver väl kanske inte sova varje dag.








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?