Dessa tummvantar.
Publicerat den

Herregud.. jag var precis inne och kollade statistiken här inne på bloggen och det var med glädje som jag såg att den hade stigit flera steg från igår. Vad glad jag blir, hoppas ni fortsätter att läsa, för det gör en automatiskt ännu mer sugen på att skriva.

Vi har blivit en säng rikare här hemma. Det blev en Sofiero, från Kungsängen, med leverans den 19 December. Låt det nu gå fort, för nu jäklar ska det sovas gott.

Sedan skulle vi egentligen åkt för att kolla kläder, och speciellt vinterkläder till Ella, men i och med att vi tog en relativt lugn och skön morgon, så somnade Ella i bilen, och vi somnade alla tre, ja inte i bilen såklart, och sov enda till halv fyra. Det är mycket det man längtar efter på helgen, att kunna sova ut, lägga sig när man vill och Inte behöva tänka på någon väckarklocka med hemskt oväsen.

Åh herregud vad kallt det har börjat bli nu. Skulle ut efter att vi sovit, innan det blev mörkt, och smart (?) som man är så klär man sig alltid lika bra när man skall ut och leka med Ella. Hm Skinnjacka, ett par tunna byxor, Inga vantar och Ingen mössa. Som vanligt när det gäller oss.

Sedan det här med vantar till småbarn. Vad är egentligen problemet att få i en tumme i dessa små små tummvantar? Och får man inte i tummen så kan ju barnen inte leka på normalt sätt, och dem kan inte hålla i någonting och då blir det såklart gnäll med det. Sedan var det de här med mössa. Köpte en perfekt, trodde jag, mössa på Lindex, en rosa lite stickad med en rosett på. Vad skulle vara problem med den? Jo, den kasar ner hela tiden, och man får vara där och dra upp den var och varannan sekund om hon inte gör det själv. Ja, det här med vinter och vinterkläder går inte Riktigt hem här.
Lilla snigel akta dig..                                                           Annars tar jag diiig.
 

När jag börjar sjunga på "när trollmor har lagt sina elva små troll.." så vill Ella absolut sitta nära och mysa, kan nog vara lite små läskig också, tyckte iallafall jag och Martin när vi var små.. och där sitter hon tills jag sjungit klart. ♥