Katt, tyst tyst.
Publicerat den

Ella har länge vetat hur en Iphone fungerar, och hur hon öppnar upp den och går in på spel. Kommer ihåg första gången man verkligen fick se hur hon fick upp den alldeles själv. Det där lilla fingret som drog pilen till höger.

Idag satt vi i soffan och hade en ljudbok framför oss som jag laddat ner innan. Med denna ljudbok ska man trycka på djuren som finns på bilden och får med sig ett läte på hur djuret låter i verkligheten och sedan säger dem vad det är. Så fort som katten kommer fram och ger med sig ett läte så tar hon telefonen mot munnen och säger katt "tyst,tyst". Haha, hon verkar inte heller vara ett stort fan utav katter. 


Här visar Ella att avdelningen mitt emot har en precis likadan bildtv som dem har.


Lite olika bilder dem satt upp från förra veckans "Africa veckan".


På väg ut "råkade" Ella få med sig ett lejon, så den fick hon snällt lämna tillbaka.


Väl hemma blev det raka vägen in till duschen både för Ella och mig. Två nyduschade tjejer var redo för middag som bestod utav bacon, purjolök och champinjoner blandat med pasta och lite creme fraiche. Så skönt att man kan göra mat till hela familjen så att alla kan äta utav samma mat. Denna mat gick ner smärtfritt och mjölk till det. Mjölk skall det vara och Ingenting annat för denna lilla dam. Sedan blev det lite mys i soffan, ögonen började bli tyngre och tyngre så det blev att göra sig i ordning för natten och såklart en bok på det.

Nu sover hon super gott i sin fina säng, stor tjej nu så nu är det ingen spjälsäng som gäller. Nätterna går mycket bättre nu. Gråter till någon gång pga dröm, men annars sover hon till lite efter att jag kunnat gå upp på morgonen och fixa mig. Hon brukar vakna precis när jag börjar fixa med min frukost, och passar ju det bättre med att hon kan sitta i soffan, dricka välling och titta på barnprogram.

 
Sån otroligt skön style "kliar på foten"



Detta var nog en utav dem bästa flätorna jag fått till på Ellas hår, och tänk då att det är en två åring vi pratar om som Aldrig kan stå still.


Sov så gott alla fina.