Nu börjar vi om på ny kula.
Publicerat den

Sjukstugan har varit, och gått (?) trodde vi, och kommit nu igen. Ella har varit hemma titt som tätt i flera dagar, och även jag har legat hemma med maginfluensa. Kanske inte världens roligaste bantningknep, men får väl säga att flera kilon föll av mig på dem dagarna. Nu är det bara att tuta och köra på gymmet.

Ella och jag var nere på vårdcentralen för att äntligen, trodde man väl också, skulle få veta vad som inte stod rätt till och förhoppningsvis få någonting för det onda. Icke sa nicke, som alltid är det alltid ett virus, som såklart inte går att få någonting för och får snällt vänta tills det har försvunnit av sig själv.

Läkare är då inte roliga, tycker inte jag heller, men Ella är livrädd för dem vita rockarna. Efter att tillslut kunnat stoppa in den där hemska träpinnen i halsen, blev det lite bättre. Men herregud, finns det något värre än den där jäkla pinnen som ska in enda ner i halsen? Och när dem ska göra det TRE gånger gör det ju inte det hela bättre.

Kommer ihåg när jag för några år sedan var nere hos läkaren från och till i flera månader (kändes det som iallafall..) så fick jag alltid ha den där nedrans pinnen i halsen (hade körtelfeber), men tillslut hade jag fått nog och försökte träna mig till att kunna trycka ned tungan så mycket att dem kunde se ner i halsen utan att ta till hjälp, och vet ni vad? Jag lyckades.. efter det har jag aldrig behövt den. Måste få Ella att lära sig mitt knep också.



På väg till vita rockarna.


Får försöka leka så gott det går med det roliga som finns på vårdcentralen.




Faster

Ella, världens sötaste lilla tös!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?