Imse vimse spindel.
Publicerat den

Jag gjorde bort mig igår inför min dotter. Dumma mig. Jag är inte alls förtjust i spindlar, men så skulle jag ändå försöka visa att det inte var någon fara, hämtade papper, tänkt att jag skulle ta upp den och kasta ut den från henne rum. Men när jag väl skulle ta upp den så blev den kvar och började istället röra sig. Jag börjar skrika, varpå Ella blir livrädd och börjar storböla och dören smälls igen av vinden från dörren som är öppen. Allt detta på en och samma gång. Martin kommer inspringandes och undrar vad fasiken vi håller på med och jag frklarar då att det är en spindel.

Detta fick vi höra hela kvällen och natten och även i morse. Ella kunde inte somna och var livrädd. Vägrade ligga i hennes säg och ens vara i hennes rum. Varpå både Martin och jag blev arga på varandra för att klockan var mycket och vi precis skulle sätta oss och titta på film. De var mitt fel, jag vet det, men jag kan verkligen inte rå för att jag är rädd för spindlar och alltid har varit. När man nu väl har barn vet jag att man inte skall visa rädla för då är det kört. Men man är ju bara människa.

Både Martin och jag förklarade för henne att spindeln är hemma hos sina föräldrar nu och att han hade gått fel. Han bad om ursäkt till dig att han kom in till ditt rum och att du skulle sova gott i natt. Spindeln var jätte rädd för dig föra tt du är mycket större och nu vågade han inte gå ut igen. Så tillslut så kunde hon slappna av.

Men på allt detta fick vi faktiskt en välförtjänst sovmorgon istället. Efter att vi sprungit in till henne ett antal gånger i natt, och tillslut tagit in henne till oss vid sex tiden. Phu! Förlåt Ella, mammas fel.

Nu har jag och Martin precis ätit en rejäl frukost ute på balkongen med både gott grekiskt lantbröd, kaffe, juice och till efterrät (jag vet, vi slog på stort) blev det wienerbröd. Ojoj, vad gott. Ella är nämligen och busar med farmor.

Jag sitter nu och skriver för fullt i solen och hade tänkt få lite färg.

Hoppas ni alla får en underbar (solig) dag.




Ewa Esbjörnsson Nilsson

Stackars liten! Hoppas att hon glömmer spindeläventyret snart! Hoppas att ni har haft en bra dag utan spindlar! Kram



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?