Känningar
Publicerat den

Gravid med Ella i v.36.                                               Gravid med lillebror i v.35.
 
Idag har jag verkligen börjat få känningar både framtill av magen, längst ned på höger sidan, känningar som gör att jag inte kan röra mig. Det tar helt enkelt stopp och det gör så himla ont. Är det ligamenten då tro?
Strålningar nedåt, lite molande värk, likt mensvärk och ryggen har gjort sig påmind. Det betyder väl kanske att kroppen börjar förbereda sig, och när jag väl stannar upp och tänker en extra gång på vad som komma skall blir jag helt ställd. Det är nu det handlar om veckor, veckor kvar tills vår son kommer att se ljuset för första gången och vi kommer att få se vår fina solstråle.
 
Jag var hos min barnmorska igår och han ligger fortfarande med huvudet nedåt, ruckbart, men inte fixerat.
 
Om jag jämför tiden med Ella och nu så är det på fredag, alltså i v. 36 som jag blev sjukskriven, då livmodern var förkortad och jag var öppen en cm. Jag är inne och läser på min första blogg, där allting står om tiden då jag var gravid med Ella och efteråt. Här hittade jag ett inlägg om just det här med olika känningar, jag hade då, och som en viss del är lite som jag känner och i samma vecka som nu.
http://frumammapappabarn.blogg.se/2009/november/lakaren-igar-pa-modravardscentralen.html
 
Det är så guld värt att ha allting nedskrivet och kunna gå tillbaka på detta sätt, att jämföra, olika känslor och hur allting började. Att läsa från vecka till vecka, och om det är några skillnader. Här hittade jag även en bild (den till vänster) där jag är gravid med Ella i v.36, och bilden till höger är tagen för ett par dagar sedan i v.35. Det är som att det skulle kunna vara samma mage nu som då.
 
 



Janni - Mama till Lilly & Loah

Fina Goa magen ❤



URL: http://www.innaj.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?