Mamma och magen i v.33 (32+0)
Publicerat den

Mamma och magen i v.33 (32+0)
 
Mamma: Om ditt barn har lagt sig tillrätta kommer det kännas behagligare för dig, det blir lättare att andas och om du haft magbesvär kan det försvinna nu. Du kommer att uppleva ett ökat tryck nedåt och du kan känna stickande känslor i bäckenet, det är helt ofarligt. Sjukhus erbjuder ofta gratis föreläsningar, hör med ditt sjukhus för mer information.
 
Barn: Ditt barn är ungefär 43cm från topp till tå och väger ca 2,2kg. Kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Fostervattenmängden ökar inte längre utan är nu densamma. Hjärnan växer snabbt och barnets huvud ökar i storlek. Barnet fortsätter att röra sig men du kommer att känna det mer som att det rullar än de tydliga sparkarna du kände tidigare. Dina aktiviteter påverkar barnet, när du äter, om du sitter, ligger eller går och alla ljud från yttervärlden. Försök att ha en vilostund varje dag. Köp gärna ett avslappningsband.
 
Pappa: Nu har säkert både du och din partner stora förväntningar inför förlossningen och det är lätt att fokusera på detta eftersom det är en spännande tid ni går tillmötes. Men det kan även vara värt att prata om tiden efter förlossningen. Läs gärna böcker och förbered er tillsammans på livet efter barnets födsel så att den första tiden blir så lätt och positiv som möjligt.
 
Mina egna tankar: Jag mår relativt bra, förutom att jag har haft en förkylning som aldrig riktigt velat bryta ut helt. Har haft extremt ont i huvudet och även väldigt ont i nacken och rygg. Varit hos sjukgymnasten två gånger för att få akupunktur och även hjälp med min ömma och stela nacke. Så vi får hoppas att det hjälper och jag tänker gå till henne så länge jag orkar. Har haft en otrolig ryggsmärta, längst ned på höger sida, där jag skrivit om innan. Kommer mest när jag legat ned på något plant, och har knappt kommit upp igen. Utöver det så mår jag väldigt bra, magen växer, Lill killen röjer där inne och enligt BM så ligger han med huvudet nedåt, så vi får hoppas att han fortsätter med det tills det är dags för honom att komma ut. Har även fått tid för vårt sista ultraljud som äger rum nu på måndag, så det skall bli spännande samtidigt som det känns jobbigt, som det faktiskt har gjort på varje ultraljud. Det är liksom inte den där glädjen som skall finnas med, utan mest oro. Inte konstigt antar jag.
Annars så har jag varit på amningsföreläsning och en föräldraträtt nu innan förlossning och den var väldigt trevlig. Dock kommer det bli en mammagrupp/föräldragrupp här där vi bor efter förlossningen, så kommer att gå på den istället. Annars så kommer vi att inhandla det sista till den lille i nästa vecka (lite svårt nu när man har varit sjuk) och göra oss redo för hans ankomst, och jag har nu kollat upp lite extra om vad man skall plocka med sig i bb-väskan.
Tränat har jag tyvärr inte gjort på två veckor och det känns, knappt varit ute på någon längre promenad, så det får jag ta och göra i nästa vecka för jag vet hur mycket bättre jag mår på alla stadier.
 



erika

tack snälla:) gud vilken fin mage, nu saknar jag min mage.
Hoppas att ni får en trevlig helg

Svar: Åh tack så mycket.. ja, det blir ju så efter ett tag, så man får försöka att njuta av den nu den sista tiden :) Tack detsamma!
Martina Lönneström



URL: http://www.minimini.blogg.se


Mamma till Mason Sebastian - 10 veckor för tidigt!

Oh inte långt kvar! Mysigt!

Svar: Nej, jag vet.. herregud, tiden går så himla fort.:)
Martina Lönneström



URL: http://www.babybaltzer.blogg.se


Denise - mamma till Noah!

Åh tänk om man hade varit sådär snygg o fräsch när man va gravid;)

Svar: Haha, det var du säkert ;)
Martina Lönneström



URL: http://danajs.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?