Slutfasen av graviditeten.
Publicerat den

 
Ja, nu har vi nog kommit in i den här slutfasen av graviditeten. Att allt kan vända på så kort tid, att från att ha mått så bra, ingen huvudvärk eller rygg/nackvärk, sova bra på nätterna och vakna upp pigg och glad och verkligen längta till att få sparka igång den dagen också.
 
Allt som jag nyss tog upp, plus ett par saker till, har vänt, och istället för att må som en prinsessa och verkligen få må bra, så är jag precis tvärtom. Jag har väl varit lite bortskämd kanske.
Jag orkar liksom ingenting, och bara att gå ut genom dörren är jobbigt. Man är trött hela tiden, och oavsett om jag sover helt okej på nätterna (ja, förutom att jag är uppe och kissar en 4-5 gånger om nätterna) och att jag även kan vila ett par timmar på dagen, så är jag som ett vrak.
Nacken är så stel och gör så ont, min panna och ögon känns ansträngda hela tiden oavsett om jag försöker att slappna av och blunda en liten stund.
 
En 3-åring som behöver total uppmärksamhet, såklart, och det är på något konstigt sätt, att dem dagarna jag känner mig extra slö, hängig och inte på humör så är det ännu mer uppmärksamhet som behövs från hennes sida. Det är som att hon känner det på sig, men ändå så är hon väldigt snäll och på något sätt förstående om att mamma är lite trött och inte orkar lika mycket längre. Men självklart är det svårt för henne att förstå en längre tid.
 
Det började ungefär för en månad sedan, när allting kom tillbaka igen, och jag har nu gått till sjukgymnast, som jag själv känner är väldigt bra och hon förstår en hel del hur man kan må då hon själv har en liten hemma. Hon trycker och vrider nacken lite grann och stretchar lite försiktigt. Efteråt tar vi en kvarts akupunktur i ansiktet och lite i nacken.
Ska jag vara helt ärlig (nu har jag dock bara gått där fyra gånger) men jag känner inte att det har hjälpt någonting, och att det nästan har blivit värre. Så därför undrar jag om jag skall stå ut ett par gånger till, för att den känslan jag känner att det  blivit värre egentligen är att det börjar bli bättre, eller om det faktiskt är så att detta förvärrar allting. Är det någon som vet hur många gånger, på ett ungefär, som man skall stå ut innan det faktiskt ger någon effekt? (bra då såklart)
 
Vissa dagar är självklart bättre än andra, och igår kändes det helt okej, men att idag har varit en utav dem värre tyvärr.
 
Jag hoppas Verkligen att detta kommer att ge med sig när den lille kommer, för jag kommer behöva all energi och all ork som det bara går. Man är trött, och det är självklart, men inte trött på samma sätt som jag är nu och inte den här nedrans värken som gör att jag känner mig som en gammal tant. Jag är ju faktiskt "bara" 27 år.
 
..Hjälp!



Jessica

Asså jag har nog skickat iväg två tomma kommentaren nu :p vet ej vad som händer haha.
Men iaf. Det är nog inte konstigt du är trött och slö just nu. Är ju som sagt inte alls lång tid kvar :) Så jag tror det kommer bli bättre när lillen väl kommit ut :) När man kan leva på det lyckoruset fast man är hur trött som helst efter sömnlösa nätter osv :) <3<3

Svar: Haha, åh, fast jag har inte fått några tomma :) Ja, jag vet.. det är ju mycket påfrestning nu och det går upp och ned hela tiden.
Ja, det är verkligen så.. man är inte trött (förhoppningsvis) på samma sätt som man är nu. :)
Martina Lönneström



URL: http://iiicaa.blogg.se


Jela - Blivande 2-barnsmamma

Känns som om det var jag som skrivit detta inlägg hehe :-) Hoppas du blir piggare när bebisen kommer.

Svar: Hihi, ja ibland kan det verkligen vara så, sätter fingret på någon annans känslor och tankar också..:) Ja, jag hoppas också det.. nu så här i slutet brukar man ju för det mesta vara rätt otålig också;)
Martina Lönneström



URL: http://jeliz.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?