Trötthet är nog bara förnamnet.
Publicerat den

 
Graviditeten gör sig mer och mer påmind nu, och det är väl kanske inte sådär jätte ovanligt eller jätte konstigt, är ändå i v.32 nu.
 
Jag är otroligt trött, och då menar jag verkligen sjukligt trött. Oavsett om jag sover en hel natt, sover på dagen eller bara tar det lugnt, så behöver jag ändå mer.
 
Igår kväll när jag gick och la mig, klockan var nog en sisådär kvart över nio, så en rolig fru är det minsta jag känner mig som just nu, så somnade jag rätt så snabbt. Dock så sa Martin nu i morse att jag vänder och vrider mig väldigt mycket, sparkar med benen och pratar i sömnen en stol del av nätterna. Sedan vaknar jag mitt i natten och behöver självklart kissa. Vaknar upp på morgonen av att Ella kommer tassandes in vid halv sju/sju tiden, och då har jag en förskräcklig huvudvärk med ont i nacke och axlar. Kanske inte är speciellt konstigt att man är helt slut på morgonen då?
 
Jag vill inte ha tillbaka denna jäkla, rent ut sagt, huvudvärk igen som jag hade innan jag blev gravid, och försöker göra allt som jag kan komma på.
Dricker väldigt mycket vatten, som jag vet inte hjälper då detta är en spänningsvariant av huvudvärk, men vatten är sju självklart bra ändå, försöker massera med värmande massageolja i nacken, vila (när det ges tillfälle), ute och går långa promenader och försöker att komma iväg till gymmet ett par gånger i veckan. Dock är det Ingenting som hjälper! Så nu har jag fått tid hos sjukgymnast i morgon för akupunktur, och jag får försöka få in en liten massage också kanske. Alvedon är sista utvägen, och det vågar jag knappt ta längre.
Jag har nu även börjar ta två Niferex, järntabletter, om dagen då mitt blodvärde låg rätt så lågt. Började med detta för ett par dagar sedan, så förhoppningsvis gör dem en liten spark på vägen och kanske, Kanske blir man lite piggare i alla fall. Man tar sig upp ur sängen och hoppas på att denna dagen går fort så man kan gå och lägga sig igen, och hur roligt är det egentligen? Känner inte igen mig själv (förutom när jag hade den värsta värken för något år sedan) för jag har mått så bra under nästan hela graviditeten, och jag vill fortsätta vara den superkvinna jag varit tidigare. Nu känns det som att allting bara står och väntar och stampar. Snart är det dags att förbereda sig för en liten bebis här hemma också, så jag hoppas, hoppas att man kan få lite krafter tillbaka innan det händer. Vill ha det mesta förberett och kunna njuta med min fina familj tills det blir Ännu mer att göra. Just nu känner jag mig tyvärr som en vrak, och jag gillar inte att känna såhär då jag vill vara med dem. ♥
 
Mannen tog i alla fall med sig Ella och åkte till lekland nu precis så jag kunde få lite tid själv (blir väl att vila) för sedan skall han iväg på fotbollsmatch för sina 16 åringar. Ellas kompis från dagis skall komma hit i eftermiddag också, så jag får försöka att verkligen ta det extra lugnt nu fram till dess.
 
Är de någon annan där ute som känner likadant som jag?
 



Anonym

Så fint gravid du är. Jag var också trött hela tiden, kvittade vad jag gjorde. Sov dåligt om nätterna med upp och kissa och låg allmänt obekvämt. /Anna Jessica henningssons kusin

Svar: Åh, tack så hemskt mycket. Du var det? Ja, men det är så otroligt frustrerande, för man vill ju orka som man gjorde innan, sen är det hemskt med denna huvudvärk som tar över :/ Hoppas som sagt att det går över. Kul att du lämnade en kommentar :)
Martina Lönneström



URL:


Lejjne

Du är så fantastiskt vacker pärlan min <3 du och magen med lilla lillebror. jag längtar efter er alla! Puss

Svar: Tack bästa Lejjne. Hihi, ja, men vi ses säkert snart. Vi kommer säkerligen åka upp när det finns möjlighet, annars får du komma ned <3
Martina Lönneström



URL:


Jessica

Gud vad långt ditt hår blivit :) jätte fint!

Det är nog vila och mycket vatten som du själv skrev som behövs. Håller iaf tummarna på att det försvinner igen så du inte får samma problem med huvudvärken jag vet du hade innan <3

Svar: Tack gumman! <3
Ja, det är väl det, men det är just det där med att jag har spänningar i nacken som går upp mot huvudet som säkert gör att jag får denna hemska huvudvärk. Men att jag varit ifrån den så länge blir detta bara ännu mer frustrerande. Skall dock till sjukgymnast imorgon så vi får väl se hur dem tar sig till detta. Hoppas ju på lite massage.
Hoppas allt är bra med er! <3
Martina Lönneström



URL: http://iiicaa.blogg.se


Janni - Mama till Lilly & Loah

Jag döööör så fin du är med din lilla stora mage!!! Underbart fin! Njut och vila så ska du se att du snart känner dig piggare ❤

Svar: Hihi, tack så hemskt mycket Janni. Bara det att jag är så sjukt trött och just det där med huvudvärken som sätter käppar i hjulen, men förhoppningsvis är det bara en fas som skall gå över. Man är ju liksom van att vara igång hela tiden annars.. :) <3
Martina Lönneström



URL: http://www.innaj.blogg.se


Jeanette - En mammas vardag

Så fint:)

Svar: Tack så mycket :)
Martina Lönneström



URL: http://jiaslife.blogg.se/


ems

Gud så vacker du är med din fina gravidmage!

Svar: Tack så hemskt mycket :)
Martina Lönneström



URL: http://emstheone.blogg.se


Hanna

Nej men dra mig baklänges så fin du är! Och magen :') Hujedamig alltså. Magen klär dig minsann.

Svar: Haha, åh tack så mycket.. gullig du e. Ja, men nu är det inte så långt kvar så man får försöka njuta av den biten nu :)
Martina Lönneström



URL: http://fruedholm.se


Mamma till Mason Sebastian - 10 veckor för tidigt!

Vilka fina bilder på en liten kalaskula!

Svar: Åh, tack så mycket :)
Martina Lönneström



URL: http://www.babybaltzer.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?