Min stora travdröm
Publicerat den

 
För ett par veckor sedan visste jag inte alls vad jag skulle få prova på, en sport som jag Aldrig haft något som helst intresse av. En sport som jag inte klarade av att se på tv. Detta var för flera år sedan.
Jag kan inte säga att det är det idag heller, men jag har fastnat mer och mer för det tack vare Martin. Det har varit hans intresse i flera, flera år och vore det inte för honom så hade jag nog inte ens idag tittat eller spelat på hästar.
 
Han hade nämligen ordnat så att jag skulle få prova på att åka sulky bakom en häst med inte mindre än Erik Adielsson. Erik hade börjat med någonting som heter "min stora travdröm", där han söker folk som har en dröm att få köra häst. En stor kusktränare som är en utav dem som jag vet vem det är och som har sprungit in en hel del pengar genom åren som tränare.
 
Jag hade ingen aning om att jag skulle få prova detta, så samma dag så satte vi oss i bilen, helt ovetandes, och kör mot Jägersro och travbanan. Jag kan ärligt säga att Martin berättade det efter mycket tjat ifrån mig, hihi. Var riktigt nervös när jag kom dit, men det kändes ändå bättre när jag fick det berättat för mig vad jag skulle få göra.
 
In på stallbacken och träffade skötarna till den fina hästen Jay Jay Langkjaer. Där fick jag sätta på mig hela monderingen såsom hjälm, glasögon och hela kittet. Inte långt efter kom Erik för att hälsa på oss och sätta sig bakom mig på sulkyn, en dubbelsulky.
 
Jäklar vad pirrigt det var. Jag har endast ridit någon enstaka gång och detta går verkligen inte att jämföra. Vi körde några testvarv för att sedan köra ut mot Jägersro travbana. Det var helt galet när man såg hela läktaren där det brukar vara fullsmockat med folk när det är speldags.
 
Jag kan säga att efter detta har jag fått stor respekt av travsporten och det är verkligen inte bara att spurta in i målgången som man tror hemma ifrån tvsoffan. Träningsvärk deluxe var det väl ungefär dagen efter, haha, vilken styrka man måste klara av.
 
Tack älskling för att jag fick prova på detta, du kunde likaväl fått önska dig själv, men istället så gjorde du detta för mig. ♥
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?