Börjat landa här hemma.
Publicerat den

Dagarna och veckorna går, och kan liksom inte riktigt förstå att Leo har funnits hos oss i hela fem veckor.
Det känns som att vi har börjat landa på riktigt här hemma, och att vår kille har gjort detsamma. Han har blivit mer lugn och harmonisk. Man kan börja tyda hans signaler mer och mer, och det är så skönt. Han är så mycket mer Med på dagarna och när han har ätit och är mätt så kan man sitta med honom och bara mysa. En nöjd och glad kille och att det egentligen var så lite till som behövdes, lite extra mat.
 
Jag håller igång amningen fortfarande med både pumpning och att amma honom ibland på dagarna och på nätterna. Nu när han känns mycket lugnare och avslappnad i sig själv så är det mysigt att kunna amma.
Han ler mer och mer, han gör i ifrån sig små söta ljud och är verkligen en gosig och vara nära kille. Det är så skönt att han även kan slappna av hos sin pappa, att han kan somna på hans bröst eller i hans famn efter matning och detta har även gjort att jag har blivit mer lugn i mig själv. Kan åka iväg en liten stund utan att behöva ha panik inombords för att han skall börja skrika och inte går att trösta förrän jag kommer hem.
 
Måste få skryta om vår älskade dotter också. Snällare unge får man nog leta efter, en grym syster som tar hand om Leo på alla sätt. Hon är där och myser med honom, pussar, håller i hand, matar, ger honom nappen och sjunger för honom. Jag visste att hon skulle vara duktig, men detta är helt otroligt och någon slags avundsjuka har vi inte sett röken av alls.
 
Hoppas ni alla får en fin kväll, själv är jag rysligt trött och vill inget annat nu än att krypa upp i min mans famn och sluta ögonen för en stund. Leo och Ella sover så man får ju passa på.
 
 
 
 



JUNITJEJ

Vad härligt!!! All lycka önskar jag er!

Svar: Tack snälla.
Martina Lönneström



URL: http://www.junitjejen.se


Martina

Denna kommentaren har noll relevans till ditt inlägg, men sammanträffandet var så roligt att jag var tvungen att kommentera! Jag heter nämligen Martina och min pojkvän sedan två år tillbaka heter Martin. Någon dotter som heter Ella eller son som heter Leo har vi inte, men lustigt nog så har vi en hund med namnet Ella!

Men jag tänkte som sagt bara lämna en hälsning. Ha en fin dag!

Svar: Ja, det var himla komiskt faktiskt :) Får vi se vem som får namnet Leo sedan kanske, hihi.
Martina Lönneström



URL: http://martinaea.blogg.se


Ebba Molin

Vilka söta bilder!
Kram

Svar: Tack snälla!
Martina Lönneström



URL: http://molinebbas.blogg.se/


LORISSA LOVEBOMB

Jag drömde att jag ammade en son inatt. Kanske är det den biologiska klockan som klämtar :)

Underbara bilder, verkligen.

Svar: Hihi, det tror jag säkerligen att det är ;) Tack snälla!
Martina Lönneström



URL: http://lorissalovebomb.se


Jela - Nybliven tvåbarnsmamma

Åh grattis till Lillebror, lite i efterskott :-)
Vad fin han är!

Svar: Tack tack <3
Martina Lönneström



URL: http://jeliz.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?