Grått, regn och blåst.
Publicerat den


Vad är detta för sommar vi har egentligen, det började det så bra i maj och början på juni, men nu har i alla fall vi här nere i Skåne land endast grått, regn och blåst. Det är verkligen inte varmt heller, lite sådär isande vindar som vi hade för bara ett par månader sedan. Termometern stannar på 15-16 grader. Juli imorgon och Sveriges så kallad sommar?
Vi försöker i alla fall få dagarna att gå här hemma fast detta trista väder, och det är inte världens lättaste uppgift. Vi körde i alla fall en sväng till lekland nu på kvällen så Ella fick springa av sig, och ja, både jag och Martin också för en delen.
 
Leo, han sover inte mycket den på dagarna killen på, igår hade han en bra dag och var vaken en kort stund, fick i sig mat och somnade därefter igen. Sov en cirka två till tre timmar i stöten, och även på kvällen sov han en lång sträcka så till och med jag och Martin kunde se en film (halleluja). Sen var det ju annat med att jag somnade i mitten av filmen, men det behöver vi egentligen inte prata om, utan film som film, hihi.
 
Natten till idag gick ändå relativt bra med honom och han sov några timmar tills det var dags för mat, men det var värre med mig. Helt plötsligt börjar jag frysa något fruktansvärt, fick sätta på mig både byxor och tröja, och därefter lägga på mig tre filtar men det var så kallt och jag låg bara och skakade, men konstigt nog försvann detta på morgonen, fast jag såklart var ruskigt trött. Efter det har jag inte känt någonting.. märkligt det där.
 
Finaste vi har.
 



Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh va jag känner igen de där, jäkla väder!
Igår hade vi liksom 12(!) grader!
Nu hopppas jag verkligen på lite mer sol och värme för det blir så mycket lättare att underhålla barnen då.

Svar: Ja, herregud.. detta är inte klokt. Vart har sommaren tagit vägen?
Martina Lönneström



URL: http://www.emmgus.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?