Nöjd mamma, nöjd bebis.
Publicerat den


Måste först och främst bara skriva att jag uppskattar verkligen att ni tar er tid och skriver ned ett par rader med både tips, råd och hur ni har gjort med diverse saker. Det är Ni som gör att det blir snäppet roligare att blogga. Jag får sådan otrolig hjälp och samtidigt kunna slappna av lite mer, att inte behöva tänka och tycka så mycket utan bara göra det som känns bäst för en själv. Det är ju ändå bara vi som vet hur vi verkligen känner, verkligen har det och vi som känner vår kille bäst.
 
Leo har visat klart och tydligt att amningen inte räcker för honom, utan han behöver mer, och det kan jag tyvärr inte ge honom. En hungrig liten kille helt enkelt, och när vi nu har tagit till med tillägg så har vi en nöjd, belåten och framförallt glad kille som kan slappna av mer och faktiskt få sig lite sömn. Han har börjat ge oss lite små leenden emellanåt (intalar mig att det är för att han är så nöjd, "tack mamma och pappa för att ni förstår att det är mer mat jag behöver, hihi) och det är så himla gulligt, och han har ju sin otroligt gulliga smilgrop på ena kinden, precis som sin storasyster har.
 
 
Detta är en nöjd och belåten kille, det är bara att konstantera och det är så mycket mer värt det, än att behöva våndas och känns sig värdelös när han aldrig blir nöjd. En nöjd mamma gör verkligen en nöjd bebis. Sedan är det såklart dagar där han är mindre nöjd, men då är det väl kanske lite magknip, närheten som behövs, eller bara något helt annat. Drömmar kan sätta stora spår, och hjärnan går ju på högvarv. Det är bara att inse, att vara förälder är verkligen inte ett lätt jobb, men det är för jäkla underbart ändå.
 



Camilla ♥ 130510

Min lille kille behöver oxå extra, det tog ett tag innan vi fattade det :)

Svar: Ja, det är svårt sådär i början, men när man väl kommer på det så blir dem helt plötsligt nöjdare och kommer mer till ro. Jaha, tänker man, var det bara så enkelt? :)
Martina Lönneström



URL: http://mirabilibus.blogg.se


Jeanette

Vad skönt att det börjar böi bättre. Vet ju själv hur man är när man är hungrig ;)
Saknar er massor!

Svar: Exakt. Så vi också tänkte :)
Martina Lönneström



URL:


Therese med Clara och Alice

skönt att ni har hittat ett sätt som gör honom nöjd =) "hobbyamma" kan man ju göra ändå ett bra tag om man har lust till det, produktionen kommer fortsätta så länge han ammar så tycker du det är mysigt kan ni ju fortsätta amma några ggr om dagen och ändå slippa oroa er för att han inte ska bli mätt om ni nu fortsätter med ersättning =)

Svar: Precis. Jag håller forfarande igång amningen så jag ändå tycker att det är mysigt:)
Martina Lönneström



URL:


Thea

Jättesöta bilder! :)

Svar: Taack snälla! :)
Martina Lönneström



URL: http://theasspace.blogg.se


Caroline

Jag tror man ska lite på sig själv och sin magkänsla =) Själv kämpar jag och min man med att bli gravida...inte så lätt alltid, ha en bra dag!

Svar: Åh, håller tummarna för er!
Martina Lönneström



URL: http://waitingforababy.blogg.se/


Annster

Fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Martina Lönneström



URL: http://annster.se


Sussi

Hittade precis hit till din fina blogg. Grattis till sötnosen Leo! Han är född på samma datum som min son Neo :) Måste fråga, tar han nappen väldigt lätt din son? Här har Neo inte riktigt insett det smidiga i att använda nappen att snutta på istället för mammas bröst =)

Svar: Åh vad roligt! Njae han gör det när han är ledsen och ibland somnar han med den också. hihi, ja, man får nog ge det ett tag.
Martina Lönneström



URL: http://www.tussilulls.blogg.se


emma sofie

Vilken fin bild på er, och vilken söt flicka :)

Svar: Tack snälla :)
Martina Lönneström



URL: http://frokenemmapemma.blogg.se


Paula Magnusson

Jag har tre barn, minsta är två år. Alla tre fick tillägg och jag kände mig otillräcklig med de två första sen gick det upp för mig att detta är så vanligt och vi ger tillägg för bebisens skull. De ska vara mätta och belåtna men tyvärr finns de som tycker och tänker för mycket om det att de ersättning/tillägg men det handlar om okunskap, tyvärr.
Lyssna på mammahjärtat och din Goa fina bebis <3 ni vet vad som är bäst <3
Fin han är er Leo!
Kram

Svar: Tack så hemskt mycket för din fina kommentar. Känns mycket bättre efter det du skrev. Man ska verkligen inte lyssna och läsa om allt negativt utan gå på det man känner själv och jag känner mitt barn bäst! Han blir inte mätt och det finns tillägg.Ha en underbar dag! <3
Martina Lönneström



URL: http://Paulaspaljetter.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?