Orolig natt.
Publicerat den

Natten gick till en början bra då Leo sov i tre timmar tills det var dags att mata första gången. Därefter kändes det som att han var som fastklistrad vid bröstet och somnade bara till en liten stund. Så höll det på tills tidig morgon. Ella hade inte sin bästa natt hon heller då hon vaknade ett par gånger och hade ont i benen, antagligen växtvärk, och det vet man ju själv hur jobbigt det kan vara.
 
När Ella lämnades på dagis så åkte resten av familjen och storhandlade och precis när vi var färdiga och skulle betala så vaknar en jätte ledsen Leo så vi fick nästan panik köra hem. Jag känner själv att jag får lite panik i kroppen och klarar inte av att höra vårt lilla liv vara så ledsen. Vet ju, för det mesta, att han är hungrig. Dock gick det ändå inte riktigt att få honom lugn när han fått mat utan panik skrek nästan och ingenting hjälpte, tills ett par mys vid bröstet igen och nu har han sovit i flera timmar (såklart har jag så himla svårt att somna när han sover, som jag skrev innan, så tillslut blev det en halvtimma och det räckte). Älskade åkte ned och handlade Semper droppar så vi har här hemma, om det nu kan vara det som är lite oroligt, det återstår att se.
 
 
Dem ligger fortfarande och sover medans jag tog mig lite tid att sitta vid datorn, som inte blir allt för ofta.
 
Jag vill så himla gärna göra så mycket runt omkring då jag är en väldigt aktiv människa så därför är det så svårt att just gå och vila när det är som viktigast. Varför är det så egentligen? Alla pratar om det där med att verkligen ta vara på sig själv och ta den tiden när den kommer, men det är så svårt och jag är mer den som hellre fixar i ordning hemma (får panik när allt ligger huller om buller) och vill gärna gå ut och gå.
Det kommer väl till det också och kanske är det så att vilan är prioritet ett just nu, speciellt när nätterna är som dem är.. Men detta är föräldraskap, och trots lite sömn och mycket amning så är det verkligen det bästa som finns, två fina, helt perfekta ungar och en otrolig och underbar man vid min sida.
 



Louse - mamma till Emilia.

Känner verkligen igen mig! =) Jag är också en sådan som inte alls gillar när allt är stökigt utan får lite panik då. Jag vill göra så mycket men jag tror att man till slut måste inse att det går inte att ha allt rent och prydligt samt hinna med en nyfödd bebis utan att ta kål på sig själv. Man är tyvärr ingen super woman, fastän man kanske hade velat vara det ;-)

Svar: Haha, nej men precis, så är det ju, man vill ändå ha det snyggt hemma och det är lite som att det kliar i fingrarna när man ser hur stökigt det är där hemma :)
Martina Lönneström



URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lussans


ellenojag

hoppas på en liten bättre natt för er gumman, tur han är så jäkla söt, de kommer man undan med mkt ;)

Svar: Ja, nu går nätterna mycket bättre :) hihi, eller hur, man får faktiskt tänka så.. <3
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?