Graviditeten börjar göra sig påmind.
Publicerat den

 
Jag har känt mig så himla trött och hängig dem sista dagarna, och visste inte om det berodde på graviditeten eller om jag började bli förkyld. Om det har varit en förkylning som fortfarande inte ger med sig så bryter den aldrig ut. Nästan det värsta, hellre att det bryter ut helt och sedan stå ut med det jobbiga i några dagar för att sedan bli bra igen.
 
Jag har väldigt ont i ryggen emellanåt, och det sitter mest nere vid ryggslutet ut mot sidorna. vet inte riktigt vad det är? Är det fog lossning kanske?
Har även haft otroligt ont i magen, på sidorna, som när du har fått riktigt rejält med håll, sån smärta att du inte kan röra dig. Sån känsla fick jag idag, efter att vi hade ätit. Kunde inte sitta eller ligga och oavsett vad jag gjorde så försvann det inte. Hemsk känsla att inte kunna ta sig någonstans, men så tog mannen in mig i sängen och la fötterna högt och efter bara ett par minuter så blev det mycket bättre. Vad kan det ha varit? Har haft så ett par gånger innan, men aldrig så här mycket. Någon som känner igen den känslan? Annars får jag försöka googla mig fram till det, fast att jag inte är ett direkt fan av att göra det, för då kommer väl den värsta informationen fram och man blir orolig i onödan.
 
Lillebror har i alla fall haft liv i luckan i magen, kan kanske vara så att han ligger på någon nerv där inne, ja, inte vet jag. Han gav i alla fall Ella ett flertal underbara sparkar idag när hon höll på magen, och gu vad roligt hon tyckte att det var, kom hon med handen igen, och en gång till, märker att hon tycker att det är spännande men ändå väldigt märkligt.
Hon var så otroligt söt när hon skulle pyssla om mig när jag låg inne i sängen tidigare, jag fick till och med låna hennes filt (som inte händer ofta) och hon gick och hjälpte pappa med att plocka ut maten i köket och göra det fint.
 



Catty

Jag får den där "håll-känslan" ibland, ofta mer på ena sidan än andra, och så sitter det långt långt ner i magen.. Det kommer ibland när jag går till eller från jobbet och så får jag stå still/gå sakta en liten stund och sen släpper det så smått igen. Jag tror det är ligamenten i våra muskler som gör sig påminda, hjärtat. Det är ju trots allt mycket som våra kroppar måste anpassa sig inför förlossningen <3 puss, hoppas det blir bättre! <3



URL: http://Catty.se


Helga

Det är ingen fara. Smärtan är helt normal och jag har också haft.Foglossning känns mest i ländrygg och fram till och ner mot låren så det är förmodligen det. Jag blev illa däran i v 30 och hade kryckor i 4 veckor. Sen gick det tillbaka och blev helt bra. Nu i v 38 är det på gång igen men inte lika mycket. Bär inte tungt och vila mycket!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?