Inköp av vagn.
Publicerat den

Nu har man kommit till det stadiet att man börjar kolla lite på vagnar och allt som hör till. Det är bara frågan vad man skall ha för vagn. Herregud, det är en ren djungel, och nu när man kommer att ha två så blir det lite extra att tänka på.
 
Skall man ha en syskonvagn, eller skall man nöja sig med en ståbräda? Jag menar, jag vet att Ella inte orkar att gå allt för länge, och därför är bra med en ståbräda, och jag tror att hon kommer att tycka väldigt bra om att få stå där och ha koll på lillebror samtidigt.
 
När vi sedan kommer att åka iväg, eller om vi skall ut på längre promenader, och om Martin är med såklart så har vi hennes vagn som hon har nu. Men ändå så dras man till syskonvagn ändå, iallafall litegrann, för det var faktiskt tanken direkt när vi pratade om vagnar, att självkalrt skall vi ha en sådan. Nu har det dock känts som att det kanske är smidigast med en vanlig vagn, för jag menar när Ella är på dagis och jag är själv med lillen så vill man helst inte kånka runt på en stor syskonvagn.
 
 
Jag var jätte nöjd med Ellas Brio vagn när hon var liten, och den står fortfarande hos hennes farmor och fungerar bra när dem skall gå ut, och nu kan den även användas till lillen när han kommer att vara där sedan.
 
Jag har alltid varit ett Brio fan, just för att deras hjul är mycket större, iallafall den ena modellen, och i och med att Ella föddes på vintern så var det inga problem att gå när det var snö. Denna gång blir det en sommarbebis och behöver därför inte riktigt tänka den tanken med snö, och hur man skall kunna ta sig fram. Iallafall inte dem första månaderna.
 
Ja, ni ser, tankarna snurrar runt. Vi får väl se helt enkelt vad vi fastnar för, alltid kul att åka runt och prova sig fram, men är det någon som har några tips eller lite råd, så är ni mer än välkomna. Kan även vara kul att höra hur ni med syskon gjorde?
 
 
 



Elin

Vi är jätte nöjda med ståbrädan, har funkat kanon.

Svar: Ja, men vi funderar på det :)
Martina Lönneström



URL:


Therese med Clara

jag älskar vår babyjogger city select eftersom jag kan göra om den till singelvagn när clara är på dagis =)

Svar: Oh, det lät väldigt bra! Egentligen sån jag hellre är ute efter.. jobbigt att behöva gå runt med en stor syskonvagn när inte Ella är med :)
Martina Lönneström



URL:


elin stridh

kul!

Svar: Vad var det som var kul? :)
Martina Lönneström



URL: http://elincecilia.com/


elin stridh

att få kolla på vagn :) myskänsla!

Svar: Hihi, jaha, ja verkligen..:)
Martina Lönneström



URL: http://elincecilia.com/


ellenojag

Ja det är en riktig djungel!!!
vi valde ju donkeyn, för att vi kände ett stort behov av syskonvagn, Ellen var ju "bara" 2,5 när Hugo kom, och sen valde vi den för att man kan göra om den till singel när Ellen är på dagis! Eller den dagen Ellen helt slutar åka vagn!

Svar: Ja det är ju verkligen det.
Men precis som du säger, Ellen var ett år yngre än vad Ella kommer att vara nu, och då hade vi nog säkert inhandlat en syskonvagn.

Nu har man ändå funderat mer och mer på att kanske bara inhandla en enkel vagn med ståbräda till.. och som sagt, vi har Ellas vagn om det är så att Martin är hemma och vi skall någonstans tillsammans :)
Martina Lönneström



URL: http://ellenojag.blogspot.com


Tessan och Tova

Här blir det en brio go med en easy x rider stå bräda. Tror inte de behövs någon syskon vagn när de är så stora men det återstår att se om 2 mån. Men älskar go även om den knappt använts bara provat någon promenad. Tova åker ju aldrig men som backup ibland :)

Svar: Okej :) Ja jag tror nog också att det räcker med en ståbräda i och med att dem nu är äldre och dem vill springa runt mer och mer. Ståbräda kan nog vara en rolig grej för dem också :)
Martina Lönneström



URL:


Tessan och Tova

Men kika på brio go, så härlig att köra, på 13-modellen så kan man sätta på vinterhjul oxå ifall man vill ha 4 stora fasta. men den är så lätt och smidig, kanske inte den snyggaste från början men nu tycker jag den är snygg ;)

Svar: Ja, jag gillar ju verkligen Brio, och jag kanske kan få till någon rabatt i och med att jag arbetade där innan. Jag jobbar på det ;) Men tycker ändå att dem är sjukt dyra i och med att man måste köpa till allt känns det som.
Martina Lönneström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?