Kan inte riktigt förstå.
Publicerat den

 
Jag kan inte riktigt förstå att vi är gravida, och att vi snart skall få en till underbar liten skatt att älska. Att kunna få så mycket kärlek på en och samma gång, att vår familj blir ännu mer komplett än vad den egentligen redan är. 
 
För ett och ett halvt år sedan var vi med om ett helvete, för er som inte vet, och hela vår värld rasade samman på bara ett par minuter. Ni som inte har läst det redan och vill veta vad som hände får ni gärna gå in här och läsa: http://maella.blogg.se/2012/february/
 
Därför är detta en ännu större upplevelse, att vi faktiskt har gått såhär långt, och att om ett par veckor få gå igenom det finaste som finns, att föda barn.
Tankarna är i full gång ibland, och oroligheten kommer smygandes på ju närmre man kommer förslossningen. Förväntningar till att få en bebis, men även orolighet att någonting skall vara fel, att det är någonting som kommer att gå snett. Jag vill inget hellre än att rensa bort allting och bara få vara glad och förväntansfull som man ska vara. Det har ju gått bra för alla andra, för det mesta, så varför skall det inte gå bra för oss denna gång? Vi har ju redan varit nere i helvetet och vänt en gång.
 
Man hör bara positivt om graviditeter runt omkring, att allting går som det ska, och detta gjorde såklart att vi inte alls hade tankarna att någonting skulle gå fel, eller att någonting ens kunde gå fel, tills man var där själv. Nu kan man inte få bort tankarna och man kan inte hjälpa att man känner såhär hur mycket man än försöker att lägga dem åt sidan och bara njuta. För när man väl varit där nere själv, så vet man att det faktiskt händer runt omkring, och att man inte är själv om det. När det väl hände så kände man sig som världens mest ensammaste person.
 
Nu vill man egentligen bara ha denna förslossning överstökad så man kan få slappna av på riktigt, att både jag och min man kan få njuta av att det faktiskt gick hela vägen. Att få njuta av vår familjebubbla och bebisbubbla tillsammans med vår älskade dotter. Att Ella äntligen får bli storasyster, den Bästa storasystern som jag vet att hon kommer att bli. ♥
 
Så.. Snälla, ni där ute, håll nu tummarna att allting kommer att gå bra och att vi kommer att få en välmående och fin liten pojke.
 



carolina och alva

Håller tummar och tår för att allt går som d ska med lillebror, förstår dock din oro!! Du e fantastisk vacker som gravid !! Lycka till med allt! Kram

Svar: Tack snälla <3 Ja, man är ju orolig att någonting skall vara fel, men försöker att koppla bort det!
Martina Lönneström



URL:


Emma

Åh, självklart håller jag alla tummar för Er!!
Kan förstå hur du tänker, och önskar Er all lycka!! Kram

Svar: Tack snälla, och jag ska försöka att tänka framåt och tänka positivt! Han är ju snart här hos oss :)
Martina Lönneström



URL: http://nosslikse.blogg.se


Elin

Kommer gå superbra, snart har ni en fin och underbar pojke hos er

Svar: Tack Elin, hoppas verkligen på det nu! :)
Martina Lönneström



URL:


Therese med Clara och Alice

Håller alla tummar och tår för er <3

Svar: Tack snälla Therese!
Martina Lönneström



URL:


Malin Hedlund

Förstår verkligen din oro efter en sådan upplevelse, att det är många tankar kring förlossningen. Liknande tankar kommer hos mig med, fast jag inte varit med om det ni har varit med om. Skickar en stor styrkekram och håller alla tummar jag kan, snart har ni lillebror hos er <3

Svar: Ja, verkligen. Man vill inte ha dem tankarna, men dem kommer upp till ytan varje gång och nu när det börjar närma sig så känns det ännu. Ska verkligen försöka tänka positivt och att han kommer att vara fin och välmående! Tack för dina fina ord söt <3
Martina Lönneström



URL: http://annamalinform.blogg.se/


Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Fy va hemskt att behöva genomgå något sådant ni har fått göra. Skickar varmaste tankar och lyckoönskningar inför kommande förlossning.

Svar: Ja, det var en jobbig tid, men som tur är har det lagts sig och man har kunnat gå vidare. Dock kommer det självklart tillbaka när man väl väntar en till och har såklart många tankar kring det hela. Nu håller vi bara tummarna att allting kommer gå bra och att vi kommer att få en välmående och fin bebis! :) KRAM
Martina Lönneström



URL: http://www.emmgus.blogg.se


Louise

Du har så rätt i det du skriver. Man ska verkligen vara tacksam när allt går bra och man får ett friskt litet barn. Det kommer gå jätte bra för er ska du se! Jag håller alla tummar jag har =) Snart har ni en frisk liten söt pojke i er famn. KRAMAR

Svar: Ja, det är verkligen så. När man väl varit med om något jobbigt själv så vet man att det faktiskt kan hända. Jag hoppas, hoppas verkligen att han mår bra vår lille pojke och kommer ut välmående och frisk :) Tack för dina fina ord!
KRAM
Martina Lönneström



URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lussans


Matilda

Håller tummarna!! Allt kommer gå bra! :)

Svar: Tack så hemskt mycket, jag hoppas det med :)
Martina Lönneström



URL:


Sandra

Jag håller verkligen tummar och tår att allt går bra och jag vet att ni kommer få en fin pojke. Stor kram på dig och lycka till

Svar: Tack Sandra. Hoppas att du har rätt! KRAM
Martina Lönneström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?